Συμβουλές για τον 1ο σου Μαραθώνιο

Η μεγάλη μέρα του 31ου Κλασικού Μαραθωνίου Αθηνών πλησιάζει επικίνδυνα. Βρισκόμαστε πλέον στην τελική ευθεία και διανύουμε την τελευταία εβδομάδα κορύφωσης της προπόνησης.
31st Athens Classic Marathon
Εάν πρόκειται να τρέξεις τον πρώτο σου Μαραθώνιο σίγουρα έχεις άγχος και κατακλύζεσαι από πληροφορίες και συμβουλές από παντού, έχοντας μάλλον μπερδευτεί.
Θα προσπαθήσω να σε ξεμπερδέψω με τα πράγματα που βοήθησαν εμένα και με συμβουλές που έχω δεχτεί η ίδια και διαπίστωσα ότι ήταν σωστές:

  • Ο κλασικός Μαραθώνιος Αθηνών είναι μια τεράστια γιορτή!

Στις προπονήσεις σου έχεις βιώσει πόνο, μοναξιά, απογοήτευση, χαρά, κούραση. Είναι αδύνατο να φανταστείς το τεράστιο πανηγύρι που θα δεις στις 10 Νοεμβρίου. Η διάθεσή σου θα είναι τελείως διαφορετική από τις προπονήσεις και ο χρόνος θα κυλήσει εντελώς διαφορετικά. Και αυτό μας φέρνει…

  • Τα πρώτα χιλιόμετρα του αγώνα θα περάσουν τόσο γρήγορα! Athens-Classic-Marathon_logo

Τουλάχιστον μέχρι την μέση του αγώνα –αν όλα έχουν πάει καλά, θα φτάσεις χωρίς να το καταλάβεις. Δεν θα μπορείς να διανοηθείς ότι στα 20χλμ στα Long Runs σου είχες ήδη βαρεθεί/πονέσει/κουραστεί. Τα χιλιόμετρα θα μοιάζουν να περνάνε πολύ γρήγορα.

  • Έχε πίστη στην προπόνησή σου.

Εφόσον έχεις ακολουθήσει ένα δομημένο προπονητικό πρόγραμμα νιώσε σίγουρος για τον εαυτό σου. Χωρίς υπεροψία. Πρέπει να είσαι αισιόδοξος, αλλά ισορροπημένος.
Να ξέρεις ότι μπορεί να πάνε 100 πράγματα στραβά, εάν όμως έχεις προπονηθεί σωστά έχεις καλές πιθανότητες να τα καταφέρεις. Έχε πίστη στις θυσίες που έκανες τόσους μήνες. Θα σε βοηθήσει ψυχολογικά πολύ. Και στον αντίποδα:

  • Ξεκαβάλα το καλάμι ΤΩΡΑ.

Αν την έχεις ψωνίσει προλαβαίνεις ακόμα και τώρα, στην τελική ευθεία, να σωθείς. Μπορεί οι προπονήσεις σου να πηγαίνουν τέλεια, να νιώθεις θεός –ήλιος καλοκαιρινός, να βλέπεις τους άλλους να αγκομαχούν στα Long Runs, στις διαλειμματικές, ενώ εσύ είσαι άνετος. Μπορεί να μην έχεις πόνους, τραυματισμούς, κόπωση, να μοιάζει η προπόνηση παιχνίδι. Μην γελαστείς όμως. Δείξε σεβασμό στην διαδρομή. Facts: Τα χιλιόμετρα είναι πολλά. Η διαδρομή είναι απαιτητική. Μπορεί να πάνε άπειρα πράγματα στραβά. Μην το ξεχνάς. Πρέπει να είσαι αισιόδοξος, αλλά ισορροπημένος.

  • Το στομάχι σου θα γίνει σκ@τ@!

Ενδέχεται να το έχεις βιώσει σε κάποια μεγάλη προπόνηση. Μπορεί και όχι. Είναι GU_gel_chocoσίγουρο όμως ότι στον αγώνα το στομάχι σου θα είναι χάλια. Ντάπα-ντούπα τόσες ώρες, νερά, ισοτονικά, τζελάκια, όλα θα κάνουν γκλου-γκλου και θα θέλεις να ξεράσεις. Να είσαι προετοιμασμένος ότι θα το νιώσεις, μην εκπλαγείς.

  • Άσε τον χρόνο σε δεύτερη μοίρα.

Σίγουρα έχεις στο μυαλό σου έναν χρόνο-στόχο για τον πρώτο σου Μαραθώνιο. Είναι καλό να έχεις έναν στόχο. Μην τον αφήσεις όμως να σου στερήσει την χαρά της γιορτής. Μην αναλωθείς σε ατελείωτες πράξεις και υπολογισμούς καθώς τρέχεις. Απόλαυσε τον αγώνα, νιώσε τα απίστευτα έντονα συναισθήματα και πέρνα καλά. Μπορεί να καταφέρεις τον χρόνο που ήθελες, μπορεί να πας καλύτερα, μπορεί και χειρότερα. Όλα είναι μέσα στο πρόγραμμα. Το βασικό είναι να ευχαριστηθείς τον Μαραθώνιο.

  • Μην κάνεις πειράματα την ημέρα του αγώνα.

Κοινότυπο, το έχεις ακούσει χίλιες φορές και θα το ακούσεις άλλες χίλιες. Μην δοκιμάσεις τίποτα νέο την ημέρα του αγώνα. Το πρωινό που θα φας, τα ρούχα που θα φορέσεις, τα παπούτσια-μέχρι και οι κάλτσες, ο ανεφοδιασμός σου, ΤΑ ΠΑΝΤΑ θα είναι δοκιμασμένα σε προπονήσεις σου. Μην ρισκάρεις δοκιμάζοντας κάτι άλλο.

  • Μην ξεκινήσεις γρήγορα.

Η απόσταση είναι μεγάλη, μην κάνεις το λάθος να πας γρήγορα τα πρώτα χιλιόμετρα. Αργότερα θα φτύσεις αίμα εγγυημένα.

  • Χαμογέλα!

31ος Κλασσικός ΜαραθώνιοςΤο κλίμα είναι γιορτινό έτσι κι αλλιώς. Πέρνα καλά και χαμογέλα-γιατί μην ξεχνάς: η διαδρομή έχει άπειρους φωτογράφους και θα βρεις πολλές φωτογραφίες σου τις επόμενες μέρες! Επιβάλλεται να είσαι κούκλος και να θυμάσαι για πάντα το πόσο ωραία πέρασες!

  • 10 ημέρες πριν τον Μαραθώνιο θα είσαι ερείπιο!

Κατά τη διάρκεια του λεγόμενου tapering, του φορμαρίσματός σου δηλαδή για τον αγώνα, θα νιώθεις χάλια! Δεν θα μπορείς ούτε βρεγμένη εφημερίδα να σκίσεις! Πιθανότατα να τσιμπήσεις και κάποιο κρύωμα. Θα σέρνεις το κουφάρι σου και θα φρικάρεις στην σκέψη και μόνο ότι θα πρέπει σε λίγες μέρες να τρέξεις Μαραθώνιο. Μην αγχωθείς, είναι απόλυτα φυσιολογικό να νιώθεις έτσι. Όσο πλησιάζει η μεγάλη μέρα θα νιώθεις όλο και καλύτερα, γεμάτος ενέργεια και θα ανυπομονείς να τρέξεις τον αγώνα!

  • Υδατανθράκωση.

Τις τελευταίες μέρες πριν τον αγώνα, θα πήξεις στο μακαρόνι. Πρόσεξε όμως: αυξάνεις την αναλογία υδατανθράκων στην διατροφή σου και όχι την ποσότητα! Όταν θα έχει μειωθεί πολύ ο όγκος χιλιομέτρων της προπόνησης, θα είναι πιο εύκολο να πάρεις βάρος. Και πίστεψέ με, δεν θέλεις να στηθείς στην εκκίνηση πιο βαρύς!

 
Καλό υπόλοιπο προετοιμασίας λοιπόν και ραντεβού στο Καλλιμάρμαρο!



Advertisements
This entry was posted in Γυμναστική and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s