Αφέθηκες, παραδέξου το!

Τις προάλλες μου έπιασε την κουβέντα μία κοπέλα στο γυμναστήριο. Είχε ένα εμφανώς αγύμναστο σώμα με αρκετά παραπανίσια κιλά. Δεν μιλήσαμε πάνω από 10 λεπτά συνολικά και μέσα σε αυτόν τον ελάχιστο χρόνο κατάφερε να μου πει ένα σωρό δικαιολογίες για την κακή φυσική της κατάσταση, σε έναν εντελώς σουρεαλιστικό μονόλογο.

Εντυπωσιάστηκα ξανά με το πόσο εύκολα παραμυθιαζόμαστε εμείς οι άνθρωποι και βρίσκουμε δικαιολογίες για τα λάθη που κάνουμε, αποδίδοντάς τα σε εξωγενείς παράγοντες.

Οι δικαιολογίες της ήταν οι κλασικές και μάλιστα μου της είπε την μία μετά την άλλη και δεν μπόρεσα να καταλάβω τι τελικά ισχύει, και με ποια χρονική σειρά τα έχει στο μυαλό της:

  1.  Παχαίνω εύκολα, ίσως να έχω πρόβλημα με τον θυρεοειδή μου. Ίσως. Αλλά δεν ξεχύλισαν τα κρέατα από αυτό. Αφέθηκες, παραδέξου το! Βλέπετε, κι εγώ με χάπι τον ρυθμίζω τον θυρεοειδή μου και αυτή η δικαιολογία είναι για εμένα κόκκινο πανί. Ναι, μπορεί αν έχει απορυθμιστεί να παχύνεις εύκολα και να δυσκολευτείς να τα χάσεις. Εννοείται όμως ότι χάνεις. Και εννοείται ότι για να παχύνεις τρως.
  2. Κάνω καθιστική ζωή. Δεν είναι ότι τρώω πολύ, απλώς δεν αθλούμαι. Κακώς δεν αθλείσαι, δεν το συζητώ. Όμως για να έχεις παραπανίσια κιλά τρως. Και ψεύδεσαι και τρως! Μην κάνεις τα στραβά μάτια σε όλα εκείνα τα γαλακτομπούρεκα, τις τυρόπιτες, τα μπυρόνια, τα ουζάκια που καταβροχθίζεις. Ψάξου, κάτι κάνεις λάθος στην διατροφή σου. Και δεν εννοώ αυτό:
  3. Κάνω το λάθος και τρώω βράδυ. Τι τρως το βράδυ; 2 γουρουνόπουλα; Κι εγώ βράδυ τρώω το κυρίως γεύμα της ημέρας, δεν παχαίνω! Και έχω και θυρεοειδή ε; Μην ξεχνιόμαστε! Είμαι μια ανωμαλία της φύσης; Δεν το νομίζω… Προφανώς τρως πολύ. Παραδέξου το!
  4. Κάποτε γυμναζόμουν πάρα πολύ και σταμάτησα. Αυτό είχε ως συνέπεια μέσα σε 3 μήνες να βάλω 15 κιλά! Κάποτε έτρεξα Μαραθώνιο. Τραυματίστηκα, απογοητεύτηκα και σταμάτησα τελείως την άσκηση για 2 μήνες. Δεν πήρα ούτε γραμμάριο. Και τρώω βράδυ και έχω θυρεοειδή. Όσο πάει γίνεται και καλύτερη η περίπτωσή μου!15 κιλά δεν παίρνεις όμως έτσι απλά. Σημαίνει ότι έτρωγες ανεξέλεγκτα. Για μήνες. Αφέθηκες, παραδέξου το! Αφέθηκες και σε πήρε η μπάλα. Το πολύ φαί σου έγινε συνήθεια. Και τρως. Τρως πολύ.
  5. Χάλασε το σώμα μου με την εγκυμοσύνη και μου έμειναν τα κιλά. Προφανώς! Ολόκληρο άνθρωπο έφερες στον κόσμο. Θα ήταν αφύσικο να περιμένει κανείς να μην υπάρχουν αλλαγές στο σώμα. Θα ήταν αφύσικο να επανέλθεις άμεσα. Όταν όμως έχουν περάσει 3,4,5-10 χρόνια τα κιλά που έχεις δεν είναι τα κιλά της εγκυμοσύνης που κάπως μαγικά έμειναν πάνω σου. Αφέθηκες και τρως παραπάνω. Παραδέξου το. Ξέρω πάρα πολλές μανούλες που έχουν κορμί να σου φύγει το σαγόνι.
  6. Είναι και η ηλικία…μετά τα 30 πέφτει ο μεταβολισμός. Το έχω ακούσει πολλές φορές. Ισχύει ότι ο μεταβολισμός μας μειώνεται με το πέρασμα του χρόνου. Είσαι όμως 35 χρονών μην παραμυθιάζεσαι και με αυτήν τη δικαιολογία. Αφέθηκες και τρως, παραδέξου το!

Μετά από τον καταιγισμό δικαιολογιών που άκουσα έμεινα με τις σκέψεις μου. Πόσος κόσμος άραγε παραμυθιάζεται με ένα σωρό δικαιολογίες; Ξέρω, είναι δύσκολο να παραδεχτούμε τα λάθη μας. Αλλά δε γίνεται μια ζωή να ζούμε στο ψέμα! Εφόσον σε ενοχλεί η εξωτερική σου εμφάνιση και η κακή φυσική σου κατάσταση, πίστεψέ με, δεν ωφελεί καθόλου να δικαιολογείσαι σε αγνώστους, γνωστούς, φίλους και οικογένεια. Εκείνοι δεν ενοχλούνται από το σώμα σου. Εσένα ενοχλεί. Εσύ πρέπει λοιπόν να κάνεις κάτι γι’αυτό.

Το βασικό βήμα για να μπορέσεις να αλλάξεις αυτό που τόσο σε ενοχλεί είναι να δεις τι λάθη κάνεις. Να παραδεχτείς το πιο απλό πράγμα στον κόσμο: ότι αφέθηκες! Δεν φταίει η μοίρα σου, το κακό το ριζικό σου. Στον καθρέφτη τα λάθη σου σε κοιτάνε κατάματα κι εσύ κοιτάς από την άλλη. Αυτό δεν βοηθάει. Παραδέξου στον εαυτό σου ότι κάνεις κάποια λάθη, εντόπισε ποια είναι και προσπάθησε να τα διορθώσεις. Μόνο έτσι θα αλλάξεις αυτά που δεν σου αρέσουν.

Αφέθηκες, παραδέξου το!

This entry was posted in Διατροφή and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

