Είναι όντως θαυματουργά τα Goji Berries;

Goji berriesΤον τελευταίο καιρό ακούω από όλο και περισσότερες κοπέλες για τα θαυματουργά Goji berries. Αρκετός κόσμος που προσπαθεί να ξεκινήσει υγιεινή διατροφή και να χάσει βάρος φαίνεται να έχει πειστεί πως τα Goji berries κάνουν καλό και παρέχουν αρκετά οφέλη για την υγεία μας.

Τα Goji berries είναι δημοφιλή διεθνώς, και είναι γνωστό ότι χρησιμοποιούνται στην κινέζικη ιατρική για πάνω από 6.000 χρόνια. Φαίνεται πως ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και την εγκεφαλική δραστηριότητα, προστατεύουν από τις καρδιακές παθήσεις και τον καρκίνο, καθώς και αυξάνουν το προσδόκιμο ζωής.
Αναμφισβήτητα τα ζαρωμένα αυτά κόκκινα μούρα έχουν εντυπωσιακό βιογραφικό!

Είναι όμως όντως θαυματουργά τα Goji berries;

Δυστυχώς, όσον αφορά το ανοσοποιητικό σύστημα, την εγκεφαλική δραστηριότητα, τις καρδιακές παθήσεις και το προσδόκιμο ζωής, δεν υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία που να υποστηρίζουν αυτά τα υποτιθέμενα οφέλη των Goji berries για την υγεία.

Το μεγαλύτερο μέρος των ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί είναι εξαιρετικά περιορισμένου μεγέθους, κακής ποιότητας, και εκτελέσθηκαν σε εργαστήρια με την χρήση καθαρού και εξαιρετικά συμπυκνωμένου εκχυλίσματος Goji berry.

Όσον αφορά τις αντικαρκινικές ιδιότητες των Goji berries, τα στοιχεία που έχουμε είναι πραγματικά ελάχιστα. Έχει πραγματοποιηθεί μόνο μία έρευνα το 1994 στην Κίνα, σε 79 ασθενείς με διάφορες μορφές καρκίνου σε προχωρημένο στάδιο. Διαπιστώθηκε ότι οι ασθενείς που έλαβαν την θεραπεία τους σε συνδυασμό με την λήψη πολυσακχαριτών από Goji berries παρουσίασαν εξασθένιση του καρκίνου. Δυστυχώς όμως, οι πληροφορίες σχετικά με τον σχεδιασμό της μελέτης καθώς και τις χημικές ενώσεις και τα μείγματα των Goji berries που χρησιμοποιήθηκαν για την έρευνα δεν υπάρχουν, γι ‘αυτό είναι δύσκολο να εκτιμηθεί η σημαντικότητα των αποτελεσμάτων.

Τελικά να τρώω Goji berries;Goji-Berries

Φαίνεται λοιπόν πως οι ισχυρισμοί για τις θαυματουργές ιδιότητές τους δεν έχουν βάση.
Τα Goji berries είναι πλούσια σε βιταμίνη C, βιταμίνη Β2, βιταμίνη Α, σίδηρο, σελήνιο και άλλα αντιοξειδωτικά. Αυτό όμως δεν τα καθιστά ανώτερα από άλλα φρούτα! Δεδομένου δε, ότι τα Goji berries δεν θα τα βρείτε στην λαϊκή δίπλα από τα ακτινίδια, αλλά σε εξειδικευμένα καταστήματα και σε υψηλή τιμή, δεν υπάρχει αποδεδειγμένα κάποιος λόγος για να τα προτιμήσετε έναντι άλλων φρούτων.

Συνεχίστε λοιπόν να τρώτε τις 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα και μην ξοδεύετε τα χρήματά σας σε τρόφιμα όπως τα Goji berries, που δεν έχουν αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία.

This entry was posted in Διατροφή and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

6 απαντήσεις στο Είναι όντως θαυματουργά τα Goji Berries;

  1. το άρθρο γράφετε “Συνεχίστε λοιπόν να τρώτε τις 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα “. Προκύπτουν πολλά ερωτήματα από αυτήν την συμβουλή που δίνετε. Γιατί 5 και όχι 6 ή 7; Αν φάει κάποιος 2 μπανάνες, 2 πορτοκάλια και 1 αβοκάντο την μέρα όπως συστήνετε είναι σίγουρο πως κάνει καλό στην υγεία του; Και αν ναι, από πού προκύπτει αυτό; Ανδρέας Ζουρδός, Διαιτολόγος διατροφολόγος

    • * «Στο άρθρο γράφετε» ήθελα να γράψω

    • Ο/Η 5tinimera λέει:

      Η πρόταση για κατανάλωση 5 μερίδων φρούτων/λαχανικών προκύπτει από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (World Health Organization), καθώς και από τους περισσότερους διεθνείς οργανισμούς υγείας. Έχει πραγματοποιηθεί ένα μεγάλο πλήθος ερευνών που συνδέει την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών με μείωση κινδύνου για καρδιακά/αγγειακά νοσήματα καθώς και εγκεφαλικά επεισόδια.

      • Οπότε επειδή ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας λέει πως αν κάποιος φάει 2 μπανάνες, 2 πορτοκάλια και 1 αβοκάντο την μέρα αυτό σημαίνει πως είναι σωστό; Εδώ το λογικό σφάλμα που κάνετε είναι η επίκληση στην αυθεντία. Επίσης, όσον αφορά τις έρευνες στις οποίες στηρίζονται αυτές οι συστάσεις, μιλάμε για ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ και μέσους όρους. Δεν ξέρω αν το καταλαβαίνετε, δεν χρειάζεται καν να είναι κάποιος διατροφολόγος για αυτό αλλά, διαφορετικές ανάγκες έχει ένας νέος άνδρας αθλητής με ύψος 1.90 και διαφορετικές μία νοικοκυρά 50 χρόνων με ύψος 1.60 και διαβήτή τύπου ΙΙ.

      • Ο/Η 5tinimera λέει:

        Δεν διαφωνουμε κάπου. Όπως φαντάζομαι μπορείτε να καταλάβετε και εσείς, εδώ δίνουμε κάποιες συμβουλές για τους ανθρώπους που θέλουν να κάνουν το πρώτο βήμα προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Ανθρώπους που δε γυμνάζονται, δεν τρώνε σωστά κτλ. Ένα από τα πρώτα βήματα λοιπόν είναι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Και για να το βάλουμε σε ένα πλαίσιο το οποίο θα είναι ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ από έναν μέσο άνθρωπο με τις προδιαγραφές που περιέγραψα, προτείνουμε -όπως προτείνεται και σε όλον τον ανεπτυγμένο κόσμο- τις 5 μερίδες φρούτων & λαχανικών, ώστε να τα εντάξουν στην διατροφή τους και να μπορούν με ευκολία να μετρούν και να ξέρουν τι τρώνε.

  2. Ο/Η biobaxes λέει:

    Τον επίλογο κι εγώ δεν τον καταλαβαίνω…. Ποιό φρούτο ή λαχανικό έχει ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ οφέλη για την υγεία;
    Ή να το θέσω αλλιώς: Ξέρουμε ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ οτι το λικοπένιο της τομάτας βοηθάει στον καρκίνο. Πείτε μου αν ξέρετε έστω κι έναν γιατρό που να προτείνει στον καρκινοπαθή ασθενή του να τρώει τομάτες και να μην ακολουθει την φαρμακευτική αγωγή…
    Και θα σας πω και το άλλο: Λόγω επαγγέλματος (κατάστημα βιολογικών προϊόντων) δέχομαι καθημερινά απο πελάτες μου μαρτηρίες για τα οφέλη διαφόρων τέτοιων προϊόντων όπως γκότζι, κράνμπερυ, αλόη, νόνι, Σβέντεν Μπίττερ κλπ. Οφέλη, που οι συγκεκριμένοι πελάτες δεν τα είδαν τρώγοντας μήλα, ακτινίδια, μαρουλάκι ή χρησιμοποιώντας φάρμακα.
    Επίσης, έχω παρατηρήσει πως οι γιατροί-πελάτες μου επικεντρώνονται ακριβώς σε αυτά τα προϊόντα που ανέφερα παραπάνω, και τα εντάσσουν στην καθημερινή τους διατροφή. Και το εύλογο ερώτημα είναι : Γιατί άραγε;;;

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s