Τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων

Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι με το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων (για όσους δεν το έχετε προσέξει ακόμα!). Η ενασχόλησή μου αυτή ξεκίνησε εντελώς παράδοξα μιας και πήγαινα για χρόνια γυμναστήριο και απέφευγα τον διάδρομο όπως ο διάβολος το λιβάνι! Καρδιοαναπνευστική προπόνηση έκανα στο λατρεμένο ελλειπτικό μηχάνημα (που άδοξα εγκατέλειψα εδώ και χρόνια). Όταν μετακόμισα στην Ελλάδα μετά από κάποια χρόνια που έζησα στο εξωτερικό, το πρώτο πράγμα που έκανα την ίδια μέρα που προσγειώθηκα, ήταν να πάω να γραφτώ γυμναστήριο.
Δυστυχώς, το γυμναστήριο που επέλεξα είχε μόνο 2 ελλειπτικά τα οποία ήταν αρκετά συχνά «πιασμένα» από άλλους αθλούμενους και έτσι με το ζόρι ανέβηκα στον διάδρομο. Όποτε δεν υπήρχε διαθέσιμο ελλειπτικό ανέβαινα στον διάδρομο και έτρεχα για λίγο, με διαλείμματα για περπάτημα, ύστερα άρχισα να πειραματίζομαι με ανηφορικές κλίσεις, με χαλαρό τζόκινγκ αντί για περπάτημα στο διάλειμμα και κάπως έτσι βελτιώθηκα πολύ.

Έφτασε ο καιρός που έτρεχα 10χλμ την ημέρα στον διάδρομο επάνω χωρίς διάλειμμα. Κάπου εκεί ήρθαν οι πόνοι στα γόνατα και ένας τραυματισμός και έτσι άρχισα να το ψάχνω περισσότερο. Μετά από ένα σπρώξιμο από τον αγαπημένο μου άντρα έλαβα μέρος στον πρώτο μου αγώνα 10χλμ, πήγα αρκετά καλά και κάπως έτσι πήραν όλα τον δρόμο τους, και δεν ξανακοίταξα πίσω…

Τρέξιμο: μοναξιά ή κοινωνικότητα;

Αυτό που πάντα λάτρευα στο τρέξιμο ήταν η απέραντη μοναξιά. Ήταν ο μοναδικός χρόνος της ημέρας που είχα με τον εαυτό μου και με τις σκέψεις μου. Ό,τι προβλήματα και αν είχα, μετά το τρέξιμο φάνταζαν πολύ μικρότερα και συνήθως είχα βρει και τις λύσεις τους. Στις προπονήσεις δεν έχω χειρότερο από το να έρθει κάποιος άλλος που τρέχει και να μου πιάσει την κουβέντα. Θέλω να είμαι μόνη μου, με τις σκέψεις μου και την μουσική μου.

Και εδώ έρχεται το παράδοξο: μέσα από το τρέξιμο έχω γνωρίσει πολύ κόσμο, έχουμε κάνει παρεάκι και περνάμε καλά! Αν συναντηθούμε σε προπόνηση χαίρομαι πολύ να μιλάμε και να τρέχουμε μαζί! Ακόμα και τώρα, σκέφτομαι πως αν δεν είχα βρει παρέα και γνωστούς στον μαραθώνιο δεν ξέρω αν θα τα είχα καταφέρει τόσο καλά! Νομίζω πως οι γνωστοί και φίλοι με βοήθησαν και με βοηθούν πολύ.

Τελικά καταλήγω πως το τρέξιμο είναι το αγαπημένο μου άθλημα, η αγαπημένη ώρα της ημέρας επειδή μπορεί να μου προσφέρει και μοναξιά και παρέα. Αν θέλω να είμαι απολύτως μόνη μου, είναι το πιο κατάλληλο άθλημα. Αν θέλω να είμαι με παρέα, είναι επίσης το πιο κατάλληλο άθλημα. Προσφέρει ό,τι μπορεί να ζητήσει ένας άνθρωπος μέσα από την άθληση και δεν είναι καθόλου τυχαίο που όλο και περισσότεροι ασχολούνται με το τρέξιμο.

Όσοι δεν το έχετε δοκιμάσει το προτείνω ανεπιφύλακτα! Σας περιμένει μια ευχάριστη έκπληξη!

This entry was posted in Γυμναστική and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων

  1. Ο/Η puni λέει:

    Συμφωνώ και σε στηρίζω! Έκανες την καλύτερη επιλογή για όλους μας! τελικά τα γόνατα καλυτέρεψαν? τι έκανες? ασκήσεις?

  2. Ο/Η Vicky λέει:

    Αλήθεια πόσες φορές την εβδομάδα και πόσα χλμ τρέχεις τώρα;

    • Ο/Η 5tinimera λέει:

      Αυτήν την εποχή συγκεκριμένα, τρέχω ελάχιστα 15-25χλμ εβδομαδιαία! 3-4 φορές την εβδομάδα. Μιας και δεν έχω καμία προετοιμασία αυτόν τον καιρό, ασχολούμαι πιο πολύ με τα βάρη μέχρι τον επόμενο αγώνα!

  3. Ο/Η Γιάννης Στασινόπουλος λέει:

    Πότε είναι ο επόμενος αγώνας;
    Οσο για το τρέξιμο,κόλλησα το ίδιο μικρόβιο με εσένα, και τώρα δεν μπορώ χωρίς τις ενδορφίνες.

    • Ο/Η 5tinimera λέει:

      Είναι εξαιρετικό μικρόβιο όμως, δεν μπορείς να πεις!
      Όσον αφορά επόμενο αγώνα για μένα…σκέφτομαι τον 12ο αγώνα δρόμου Αργολικού Κόλπου στο Ναύπλιο στις 3 Μαρτίου. 15,5 χαλαρά χιλιόμετρα.

      • Ο/Η Γιάννης Στασινόπουλος λέει:

        Για εμένα είναι το 20άρι του ΣΔΥΑ, και μετά ίσως ο αγώνας της Αγ. Παρασκευής 14 χλμ που περιλαμβάνει κομμάτια του Υμηττού. Μετά από αυτούς τους αγώνες, έχει χαλάρωση γιατί δεν ξεκουράστηκα καθόλου μετά τον ΚΜΑ. Χαλάρωση σημαίνει έμφαση σε ασκήσεις κορμού και λίγα χλμ ανά εβδομάδα και μετά από Ιούλιο ή Αύγουστο ξεκινάω πάλι για τον ΚΜΑ.

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

