Αγώνες τρεξίματος

Στη ζωή μου έχω συμμετάσχει σε 6 αγώνες τρεξίματος. Και μπορώ να πω οτι κάθε ένας από αυτούς τους αγώνες ήταν μία μοναδική, αξέχαστη εμπειρία! Σίγουρα υπάρχουν χιλιάδες αθλητές που έχουν τρέξει πολύ περισσότερους αγώνες και έχουν πολύ μεγαλύτερη εμπειρία όμως δεν θα διστάσω να γράψω τις παρατηρήσεις μου για το τι πρέπει να έχει ή να μην έχει ένας αγώνας τρεξίματος.

Αγώνες τρεξίματος που κερδίζουν

Υπάρχουν 2-3 χαρακτηριστικά τα οποία δίνουν ενδιαφέρον σε έναν αγώνα τρεξίματος, (τουλάχιστον για μένα):

  1. Η διαδρομή
  2. Οι συναθλητές
  3. Η διοργάνωση

Η σειρά αυτή είναι με σειρά προτεραιότητας αλλά καλύτερα να εξηγήσω τι σημαίνει το κάθε ένα από αυτά.

Η διαδρομή

Η αλήθεια είναι οτι τρέχω επειδή μου αρέσει να είμαι όσο το δυνατόν πιο κοντά στη φύση. Μου αρέσει να εξερευνώ καινούργια μέρη, να απολαμβάνω την εικόνα της φύσης, να αναπνέω καθαρό αέρα και γι’αυτό το λόγο η διαδρομή σε έναν αγώνα τρεξίματος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για να καταλήξω στο αν είναι είναι ένας καλός αγώνας ή όχι. Έχω περάσει τη περισσότερη ζωή μου σε μία μεγάλη πόλη και το τρέξιμο μου δίνει την ευκαιρία να κινούμαι σε ένα πολύ ωραίο περιβάλλον. Και αυτό θέλω να το έχω όχι μόνο στις προπονήσεις μου αλλά και στους αγώνες μου (όπως καταλάβατε ο διάδρομος και το γυμναστήριο δεν είναι για μένα).

Αγωνες τρεξιματος

Αγωνες τρεξιματος

Οι συναθλητές

Είμαι εξαιρετικά αργός δρομέας. Για την ακρίβεια είμαι τόσο αργός που ίσως και να μην είμαι δρομέας. Και γι’αυτό δεν έχω πρόβλημα με ποιόν θα τρέξω μαζί. Σχεδόν σε όλους τους αγώνες μιλάω με κόσμο στο δρόμο και το θεωρώ από τα ωραία «σημεία» κάθε αγώνα. Όμως υπάρχει μία λεπτή, κόκκινη γραμμή. Θέλω στην εκκίνηση να είμαι ανάμεσα σε κόσμο που θέλει να τρέξει, όχι ανάμεσα σε κόσμο που έχει έρθει καθαρά για χαβαλέ. Σαν παράγοντας στην «επιτυχία» ενός αγώνα έχει πολύ μικρή συμμετοχή για μένα (περίπου στο 2%) οπότε δεν είναι και τόσο σημαντικό αλλά έχει μεγάλη διαφορά όταν ξεκινάς ανάμεσα σε κόσμο που έχει κάνει την προθέρμανσή του, ξέρει τι έχει ετοιμαστεί να κάνει και τους βλέπεις όλους έτοιμους με το δάχτυλο στο κουμπί του χρονομέτρου. Ψυχολογικά είναι πολύ διαφορετικό από το να προσπερνάς ανθρώπους που περπατάνε. Αυτό βέβαια συνήθως ξεπερνιέται από τους διοργανωτές βάζοντας απλά μία μικρή χρέωση για την συμμετοχή στον αγώνα τρεξίματος.

Το οποίο μας φαίρνει στον τρίτο παράγοντα.

Η διοργάνωση

Καλώς ή κακώς είναι ένας σοβαρός παράγοντας…

…για όλους τους άλλους εκτός από μένα. Δεν έχω βρεθεί ποτέ σε κανέναν αγώνα στον οποίο να με προβληματίσει η διοργάνωση ή να με ενθουσιάσει. Από αγώνες για φιλανθρωπικούς σκοπούς οι οποίοι δεν σου προσφέρουν τσιπάκι για χρονομέτρηση μέχρι τον Κλασσικό Μαραθώνιο Αθηνών η διαφορά που μου κάνει η διοργάνωση είναι μικρή.

Καλύτεροι αγώνες τρεξίματος

Πως μπορούν οι αγώνες τρεξίματος να γίνουν καλύτεροι; Μερικές δικές μου προτάσεις (και όπως είπαμε δεν είμαι αθλητής ή ειδικός).

Πρώτες βοήθειες

‘Ενα σημείο το οποίο έχω δει τους περισσότερους διοργανωτές να παραμελόυν: Ιατρική υποστήριξη. Πραγματικά θα εκτιμούσα λίγο πιο συχνή παρουσία πρώτων βοηθειών κατά τη διάρκεια ενός αγώνα μεγάλης απόστασης (ίσως κάθε 5 χλμ όπως και τα νεράκια;).

Ενημέρωση και εγγραφές

Η ενημέρωση για έναν αγώνα είναι πολύ σημαντική πριν από τον αγώνα, η καλή οργάνωση και επικοινωνία δημιουργεί θετική εικόνα και ψυχολογία και φυσικά βοηθάει σε πολλές εγγραφές. Η εγγραφή και η πληρωμή της συμμετοχής πρέπει να γίνονται με όσο το δυνατόν πιο εύκολο τρόπο (ποιός έχει το χρόνο να πάει στο ταχυδρομικό ταμιευτήριο για να κάνει κατάθεση ή να πάει μία μέρα νωρίτερα να πάρει τον αριθμό του;).

Πρόσβαση

Αυτό είναι το πρόβλημα που έχουν κάποιοι αγώνες (ξέρετε ποιοί είσαστε, μη με αναγκάσετε να γράψω ονόματα) όπου αφού τελειώνει ο αγώνας μπορεί να περάσεις 1 ώρα στο αυτοκίνητο περιμένοντας να φύγεις από την περιοχή του αγώνα.

Και τέλος ένα παράπονο που μάλλον θα έχω πάντα: Φτάνω τελευταίος στον τερματισμό και ποτέ δεν προλαβαίνω φρουτάκια🙂

Οι αγώνες τρεξίματος είναι σημαντικοί

όπως άλλωστε λέει και ο Philip στο blog του: http://www.philipnielsen.gr/2010/09/blog-post_21.html και ο Δημήτρης εδώ: http://marathon.yooblog.gr/. Γι’αυτό θα συνεχίσω να τους στηρίζω και να συμμετέχω όσο μπορώ περισσότερο.

This entry was posted in Γυμναστική and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

