Πώς να γυμνάζομαι σωστά στο γυμναστήριο;

Αφού λοιπόν είδαμε με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξουμε το κατάλληλο γυμναστήριο για εμάς, ας δούμε και πώς μπορούμε να γυμναζόμαστε αποτελεσματικά!

Έχοντας περάσει πολλές ώρες στο γυμναστήριο (αν είχα τη δυνατότητα θα έστηνα σκηνή!), έχω δει κατά καιρούς πολύ κόσμο να γυμνάζεται συστηματικά εκεί. Το εντυπωσιακό είναι πως τόσα χρόνια μόνο ελάχιστα άτομα έχω δει να παρουσιάζουν εμφανείς αλλαγές στο σώμα τους αλλά και στην φυσική τους κατάσταση. Έτσι άρχισα να παρατηρώ πιο προσεκτικά τι κάνουν λάθος.

Μήπως γυμνάζομαι αναποτελεσματικά;

Λογικά, ξεκινώντας από το μηδέν τη γυμναστική, τους πρώτους 2 μήνες περίπου θα δείτε μεγάλες αλλαγές. Αυτό είναι φυσικό. Το θέμα είναι τι γίνεται μετά. Όταν ο πρώτος καιρός περάσει θα παρατηρήσετε πως το σώμα και η φυσική σας κατάσταση «κολλάει» και ο ρυθμός βελτίωσης πέφτει αισθητά. Ίσως πιστέψετε πως τα οφέλη της γυμναστικής σταματούν εδώ. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει.
Όταν φτάσετε σε αυτό το σημείο έχει έρθει η ώρα για αλλαγές στο πρόγραμμα γυμναστικής σας.

Ζητήστε από έναν γυμναστή να σας βγάλει ένα καινούριο πρόγραμμα ή απλώς να κάνει αλλαγές στο ήδη υπάρχον.

Τι κάνει ο περισσότερος κόσμος λάθος στο γυμναστήριο;

1.    Περίπατος στο…διάδρομο!

Άλλο πάλι και τούτο! Πόσος κόσμος περπατάει σε ρυθμό «κοιτάω βιτρίνες» στο διάδρομο; Άπειρος! Μάλιστα κρατιούνται και από τις χειρολαβές μήπως και χάσουν την ισορροπία τους λόγω βαρεμάρας! Έχω δει επίσης πολλούς να περπατάνε σε κατηφορική κλίση, μην τυχόν και κουραστούν στο ίσιωμα! Σας έχω συνταρακτικά νέα: Αυτό ΔΕΝ είναι αερόβια άσκηση! Αν θέλετε να γυμναστείτε θα πρέπει ο ρυθμός που θα διαλέξετε να είναι τέτοιος ώστε να αυξάνονται οι καρδιακοί σας παλμοί, να επιταχύνεται η αναπνοή σας και να αρχίσετε να ζεσταίνεστε! Οτιδήποτε λιγότερο είναι χάσιμο χρόνου.

2.    Πολυθρόνα – ποδήλατο

Αν δεν είστε ηλικιωμένος/η και δεν έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας για ποιον λόγο να αράξετε στο δήθεν ποδήλατο κουνώντας χαλαρά τα πόδια σε ρυθμό χελώνας;

3.    Τα ίδια και τα ίδια

Περνάνε οι μήνες, τα εξάμηνα, τα χρόνια και βλέπω άτομα να κάνουν ακριβώς την ίδια ρουτίνα, ακριβώς τις ίδιες ασκήσεις. Οκ, το εμπέδωσε το σώμα σου, μπορεί να τα κάνει αυτά, πάμε σε κάτι διαφορετικό τώρα!

4.    Ανύπαρκτες αντιστάσεις

Είσαι 80 κιλά, πίστεψέ με τα πόδια σου μπορούν να σηκώσουν πάνω από 5 κιλά! Όταν περπατας, μάντεψε πόσα κιλά σηκώνουν!
Το ίδιο και για τους κοιλιακούς! Γιατί να βάλεις 10 κιλά στο μηχάνημα κοιλιακών, όταν ζυγίζεις πολύ περισσότερο; Όταν κάνεις κοιλιακούς στο πάτωμα πόσα κιλά νομίζεις ότι ζυγίζει ο κορμός σου που σηκώνεται; Μπορείς και εδώ να μαντέψεις: Σίγουρα πάνω από 10!

Αν διαβάζοντας τα παραπάνω αναγνωρίζετε δικές σας συμπεριφορές τότε μιλήστε στο γυμναστή σας! Μην ντρέπεστε, η δουλειά τους είναι και χαίρονται να βλέπουν κόσμο να ενδιαφέρεται πραγματικά! Φροντίστε να κάνετε αλλαγές στο πρόγραμμά σας κάθε 2 μήνες ώστε να υπάρχουν προσαρμογές στο σώμα σας και στην φυσική σας κατάσταση. Αφού πηγαίνετε που πηγαίνετε γυμναστήριο, γιατί να χάνετε τον χρόνο σας και τα χρήματά σας τσάμπα; Κάντε το σωστά!

Advertisements
This entry was posted in Γυμναστική and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s