Λίπος και διατροφή

Το λίπος έχει υψηλή θερμιδική αξία, συνεπώς η μεγάλη κατανάλωσή του μπορεί να οδηγήσει σε άυξηση βάρους και περιττών κιλών. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως όλα τα λιπαρά κάνουν κακό στην υγεία μας και πρέπει να τα αποφεύγουμε! Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι λιπαρών και κάποια από αυτά είναι οφέλημα για την υγεία μας.

Το λίπος είναι εξαιρετική πηγή ενέργειας για το σώμα μας. Ακόμα, ο οργανισμός μας χρησιμοποιεί το λίπος για να απορροφήσει κάποια θρεπτικά στοιχεία. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να μην το αποκόβουμε από την διατροφή μας. Για μία σωστή και  ισορροπημένη διατροφή, η κατανάλωση λίπους είναι απαραίτητη, αρκεί βέβαια να γίνεται με μέτρο.

Το να μειώσετε την πρόσληψη λίπους από τη διατροφή σας, μπορεί να ακούγεται καλή ιδέα, εάν θέλετε να είστε υγιείς και να χάσετε βάρος, όμως θα πρέπει να μάθετε και ποια είδη λίπους πρέπει να τρώτε.

Κορεσμένα Λιπαρά

Συναντάμε τα κορεσμένα λιπαρά κυρίως σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως το βούτυρο, τα λιπαρά κομμάτια κρέατος, τα λουκάνικα, το τυρί, το παγωτό, αλλά και σε κάποια επεξεργασμένα τρόφιμα όπως τα έτοιμα μπισκότα, τα γλυκά και οι σοκολάτες.

Τα κορεσμένα λιπαρά είνια αυτά που θα πρέπει να περιορίσετε στην διατροφή σας, καθώς αυξάνουν την χοληστερίνη και μακροπρόθεσμα αυξάνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα.

Ακόρεστα λιπαρά

Τα ακόρεστα λιπαρά βρίσκονται σε αφθονία στο ελαιόλαδο, στο ηλιέλαιο, στους ξηρούς καρπούς, στο αβοκάντο και στα λεγόμενα λιπαρά ψάρια, όπως ο τόνος και ο σολωμός.

Τα ακόρεστα λιπαρά βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης στο αίμα και προσφέρουν στον οργανισμό μας τα απαραίτητα λιπαρά οξέα που χρειάζεται.

Τα κορεσμένα και τα ακόρεστα λιπαρά περιέχουν τον ίδιο ακριβώς αριθμό θερμίδων. Παρόλαυτά, πριν βιαστείτε να τα αποκόψετε από τη διατροφή σας, θυμηθείτε πως τα ακόρεστα λιπαρά είναι απαραίτητα στο σώμα μας και βοηθούν στην διατήρηση της καλής υγείας. Γι’αυτό, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής, προσπαθήστε να αντικαταστήσετε τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, με τρόφιμα που περιέχουν ακόρεστα λιπαρά.

This entry was posted in Διατροφή and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

10 απαντήσεις στο Λίπος και διατροφή

  1. Παράθεμα: Αρχίστε υγιεινή διατροφή σήμερα! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  2. Παράθεμα: Κάστανο: Ο «βασιλιάς» των ξηρών καρπών! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  3. Παράθεμα: Μήπως θέτετε την υγεία του παιδιού σας σε κίνδυνο; | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  4. Παράθεμα: Πώς να τρώω απ’έξω υγιεινά; (Μέρος 1ο) | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  5. Παράθεμα: Πώς να τρώω απ’έξω υγιεινά; (Μέρος 2ο) | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  6. Παράθεμα: Τα μυστικά για επίπεδη κοιλιά! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  7. Παράθεμα: Ταχίνι: Απαραίτητο στη νηστεία και όχι μόνο! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  8. Παράθεμα: Τι να τρώτε για να έχετε πάντα ενέργεια! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  9. Παράθεμα: Tips για να τρώτε υγιεινά! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  10. Παράθεμα: “Προσέχω τον εαυτό μου” | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s