Τι, πότε και πόσο να πίνετε όταν γυμνάζεστε

Κατά τη διάρκεια της γυμναστικής –ιδιαίτερα της αερόβιας άσκησης, το σώμα μας χάνει υγρά μέσω του ιδρώτα. Για να προλάβουμε την αφυδάτωση, πρέπει να φροντίζουμε για την ενυδάτωσή μας πριν, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά το πέρας της άσκησης.

Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, όπου τους περισσότερους μήνες του χρόνου έχουμε υψηλές θερμοκρασίες, θα πρέπει να φροντίζουμε ιδιαίτερα για την ενυδάτωσή μας όταν γυμναζόμαστε.

Τι να πίνω όταν γυμνάζομαι;

Νερό:

Η πρώτη μας επιλογή πρέπει να είναι πάντα το νερό. Το νερό είναι απολύτως απαραίτητο για το σώμα μας και φροντίζει άμεσα για την ενυδάτωση. Επίσης, το νερό είναι χωρίς αμφιβολία το πιο εύπεπτο από τα υγρά και δεν προκαλεί ενοχλήσεις στο στομάχι και στο έντερο. Όταν γυμναζόμαστε, το πεπτικό μας σύστημα υπολειτουργεί κατά κάποιον τρόπο, αφού το περισσότερο οξυγόνο και αίμα χρησιμοποιείται για την σωματική μας άσκηση εκείνη τη στιγμή. Συνεπώς πρέπει τα υγρά που προσλαμβάνουμε κατά τη διάρκεια της άσκησης να μην επιβαρύνουν το στομάχι μας. Γι’αυτό το νερό αποτελεί την ιδανική, αλλά και απαραίτητη επιλογή μας.

Χυμοί φρούτων:

Οι χυμοί φρούτων έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό και ταυτόχρονα περιέχουν υδατάνθρακες που μας προσφέρουν ενέργεια κατά την άσκηση. Είναι όμως πολύ συχνό το φαινόμενο, οι χυμοί να προκαλούν ενοχλήσεις στο πεπτικό σύστημα. Οι περισσότεροι αθλούμενοι δεν μπορούν να ανεκτούν την κατανάλωση χυμών φρούτων ενώ γυμνάζονται. Εάν παρόλαυτά θέλετε να το δοκιμάσετε, καλό θα ήταν να τους αραιώνετε με νερό, αφενός για να μειωθεί η οξύτητά τους και αφετέρου για να αυξηθεί η αφομοίωσή τους από τον οργανισμό.

Ισοτονικά ποτά:

Τα ισοτονικά ποτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο είναι πολύ δημοφιλή ανάμεσα στους αθλούμενους. Περιέχουν ηλεκτρολύτες που χάνονται με τον ιδρώτα κατά τη διάρκεια της άσκησης, και ζάχαρη η οποία καλύπτει μέρος της ενέργειας που χάνεται ενώ γυμναζόμαστε. Τα ισοτονικά ποτά έχουν γρήγορη και καλή αφομοίωση από τον οργανισμό μας, σε πολλούς αθλούμενους όμως προκαλούν πεπτικές διαταραχές. Γι’αυτό εάν είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζετε καλό θα ήταν να τα αραιώσετε με νερό και να περιοριστείτε σε μικρές ποσότητες.

Κάθε πότε να πίνω υγρά όταν γυμνάζομαι;

Γενικά να θυμάστε πως για αερόβια άσκηση που διαρκεί λιγότερο από 1 ώρα (60 λεπτά) δεν θα χρειαστείτε τίποτα περισσότερο από απλό νεράκι. Λίγες γουλιές νερό, ανά τακτά χρονικά διαστήματα είναι αρκετές. Καλό θα ήταν να μην περιμένετε να διψάσετε για να πιείτε. Φροντίστε να πίνετε μερικές γουλιές νερό κάθε 15-20 λεπτά ώστε να μην αφυδατωθείτε.

Για συνεχόμενη αερόβια άσκηση που ξεπερνά την 1 ώρα, ειδικά τους θερμούς μήνες, θα χρειαστεί να αναπληρώσετε τους ηλεκτρολύτες που χάνονται μέσω του ιδρώτα για να αποφύγετε την αφυδάτωση που θα σας οδηγήσει σε κόπωση και κράμπες. Το αν θα χρησιμοποιήσετε έτοιμο ισοτονικό ποτό ή ηλεκτρολύτες διαλυμένους σε νερό ή αραιωμένους χυμούς φρούτων, εξαρτάται αποκλειστικά από τις προσωπικές σας προτιμήσεις. Θα χρειαστεί ίσως να δοκιμάσετε αρκετά σκευάσματα μέχρι να καταλήξετε σε αυτό που ταιριάζει σε εσάς. Και εδώ, όπως και σε μικρότερης διάρκειας άσκηση θα πρέπει να φροντίζετε για την ενυδάτωσή σας πριν διψάσετε. Να θυμάστε να πίνετε μερικές γουλιές ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

This entry was posted in Γυμναστική and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s