Πού να τρέχω; (Μέρος 1ο)

Εάν ξεκινήσατε το τρέξιμο πρόσφατα θα έχετε αναρωτηθεί σε ποιες επιφάνειες είναι καλό να τρέχετε. Στην αρχή, όσο ακόμα ο χρόνος και οι αποστάσεις που τρέχετε είναι μικρές, αυτό δεν θα σας απασχολήσει και τόσο. Όσο όμως περνάει ο καιρός και βελτιώνεστε θα ψάχνετε συνεχώς καινούρια μέρη, αλλά και διαφορετικές επιφάνειες ώστε να εμπλουτίσετε την άσκησή σας και να μην καταπονείτε το σώμα σας.

Ας δούμε τα πιο δημοφιλή μέρη για τρέξιμο μαζί με τα υπέρ και τα κατά τους:

Δρόμος:

Οι περισσότεροι δρόμοι στην Ελλάδα είναι με άσφαλτο. Η άσφαλτος είναι σκληρή επιφάνεια για τρέξιμο και εάν έχετε προβλήματα με τις αρθρώσεις σας καλό θα ήταν να την αποφεύγετε. Παρόλαυτά, ευνοεί το γρήγορο τρέξιμο, μιας και μειώνει στο ελάχιστο τις αναπηδήσεις. Έτσι θα παρατηρήσετε πως όταν τρέχετε στο δρόμο, μπορείτε να είστε πιο γρήγοροι με λιγότερη κούραση! Το βασικό μειονέκτημα του δρόμου είναι η κίνηση των αυτοκινήτων. Θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγετε τους δρόμους με αυξημένη κυκλοφορία. Πάντοτε να τρέχετε αντίθετα από την φορά κίνησης του δρόμου ώστε να αντικρύζετε κατά μέτωπο την κυκλοφορία για να μπορείτε να ελέγχετε ακριβώς τι συμβαίνει στον δρόμο.

Γήπεδο:

Η επιφάνεια του στίβου στα γήπεδα είναι στρωμένη με ταρτάν. Υπάρχουν διακυμάνσεις στην σκληρότητα των ταρτάν. Τα πιο μαλακά ευνοούν το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων, ενώ τα σκληρότερα το γρήγορο τρέξιμο. Όμως, ακόμα και αν το ταρτάν του γηπέδου σας φαίνεται μαλακό θα πρέπει να γνωρίζετε πως εξακολουθεί να είναι σκληρή επιφάνεια και να επιβαρύνει το μυοσκελετικό σας σύστημα. Γι’αυτό προσπαθήστε να μην τρέχετε αποκλειστικά σε ταρτάν. Το τρέξιμο στο γήπεδο μπορεί να είναι βαρετό για κάποιους, ειδικά για όσους τρέχουν για αρκετή ώρα. Όμως η λεία επιφάνεια, χωρίς υψομετρικές διακυμάνσεις, καθώς και η μετρημένη απόσταση του στίβου, μπορεί να αποδειχτούν πολύ χρήσιμα εργαλεία. Ειδικά εάν είστε αρχάριοι στο τρέξιμο, θα σας βοηθήσει να χτίσετε την φυσική σας κατάσταση πιο εύκολα, καθώς δεν θα κουράζεστε σε ανηφόρες και κατηφόρες. Επίσης θα μπορείτε να γνωρίζετε πόση απόσταση τρέχετε κάθε φορά.

This entry was posted in Γυμναστική and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 απαντήσεις στο Πού να τρέχω; (Μέρος 1ο)

  1. Παράθεμα: Ιδέες για να μην σας κοστίσει η γυμναστική | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  2. Παράθεμα: Αγώνες τρεξίματος | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s