Γιατί παίρνω βάρος;

Οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να παίρνουμε βάρος είναι πιθανό να διαφέρουν για καθέναν από εμάς και να είναι αρκετοί και ίσως λίγο πιο περίπλοκοι από ότι φανταζόμαστε. Ας ρίξουμε μια ματιά στους πιο συνηθισμένους λόγους για τους οποίους παχαίνουμε και παίρνουμε κιλά.

1.    Φαγητό.

Είναι το προφανές! Όταν τρώμε πολύ, τότε παχαίνουμε. Επίσης, παίρνουμε βάρος και όταν τρώμε πολλά λιπαρά τρόφιμα υψηλά σε θερμιδική αξία. Έρευνες έδειξαν πως οι άνθρωποι που τρώνε λιπαρά φαγητά ή φαγητά με πολλές θερμίδες, σε μικρές ποσότητες, τείνουν να παίρνουν βάρος περισσότερο από τους ανθρώπους που τρώνε μεγαλύτερες ποσότητες υγιεινών όμως φαγητών.

2.    Γονίδια.

Μην ενθουσιάζεστε τόσο γρήγορα! Η γενετική προδιάθεση δεν αποτελεί αιτία για την παχυσαρκία, ούτε ευθύνεται για το εάν είμαστε υπέρβαροι. Απλώς μπορεί να μας δυσκολέψει σχετικά με τη διατήρηση του βάρους μας σε φυσιολογικά επίπεδα. Όλοι μας έχουμε δει ανθρώπους που παραμένουν αδύνατοι μια ζωή χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Μοιάζουν απλώς να χορταίνουν γρηγορότερα, ενώ κάποιοι άλλοι χρειάζεται να ελέγχουν λίγο παραπάνω τι τρώνε και προσπαθούν να μειώσουν το φαγητό τους. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως για αυτό το φαινόμενο ευθύνεται μια σειρά γονιδίων, τα οποία βοηθούν στον έλεγχο της όρεξης. Κάποιοι άνθρωποι φαίνεται πως είναι λιγότερο ευαίσθητοι στα σήματα που τους δίνει το σώμα τους όταν χορταίνουν και έτσι είναι ευκολότερο να καταναλώσουν μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού από όσο χρειάζονται.

3.    Έλλειψη σωματικής άσκησης.

Είναι αποδεδειγμένο πως όσοι γυμνάζονται συστηματικά έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να πάρουν βάρος από όσους κάνουν καθιστική ζωή. Προσπαθήστε λοιπόν να μην περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας στον καναπέ και ξεκινήστε κάποια σωματική δραστηριότητα!

4.    Συναισθήματα.

Συχνά, τα συναισθήματά μας είναι αυτά που μας οδηγούν στο να πάρουμε βάρος. Αυτό είναι γνωστό ως συναισθηματική υπερφαγία. Συνήθως στρεφόμαστε στο φαγητό όταν νιώθουμε θλίψη, άγχος και κούραση. Προσπαθήστε να εντοπίσετε τα συναισθήματα που σας οδηγούν στην υπερφαγία και την επόμενη φορά που θα νιώσετε έτσι, φροντίστε να καταπιαστείτε με κάποια ευχάριστη ασχολία για να ξεχαστείτε.

5.    Κακές συνήθειες.

Οι διατροφικές μας συνήθειες διαμορφώνονται από τα παιδικά μας χρόνια και μας ακολουθούν και στην ενήλικη ζωή μας. Το ότι κουβαλάμε αυτές τις συνήθειες τόσα χρόνια, το καθιστά πολύ δύσκολο να τις αλλάξουμε αργότερα στη ζωή μας. Πολλές από τις διατροφικές συνήθειες που έχουμε αποκτήσει από τα παιδικά μας χρόνια, οδηγούν σε υπερφαγία και κατά συνέπεια σε αύξηση του σωματικού βάρους. Το βασικό είναι να αναγνωρίσετε τις συνήθειες αυτές που σας παχαίνουν. Αφού καταφέρετε να τις εντοπίσετε προσπαθήστε να τις αλλάξετε αντικαθιστώντας τες με πιο υγιεινές συνήθειες! Αν πχ, συνηθίζετε να τρώτε βλέποντας τηλεόραση και αυτό σας κάνει να καταναλώνετε ασυναίσθητα μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού, τότε φροντίστε να κάθεστε για φαγητό στο τραπέζι χωρίς εξωτερικές παρεμβολές που θα αποσπούν την προσοχή σας.

This entry was posted in Δίαιτα and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s