Γυμναστική και ψυχική υγεία

Η γυμναστική, πέρα από τα αμέτρητα οφέλη που προσφέρει στην σωματική μας υγεία, προσφέρει και πολλαπλά οφέλη στην ψυχική υγεία μας. Πλέον έχει αποδειχτεί επιστημονικά πως η συστηματική σωματική άσκηση μας προσφέρει πολύ περισσότερα από ένα καλλίγραμμο και ωραίο σώμα.

Η γυμναστική όχι μόνο βελτιώνει την διάθεση, αλλά χρησιμοποιείται πλέον επίσημα ως μέθοδος καταπολέμησης της κατάθλιψης. Αυτό, φανερώνει πόσο σημαντική είναι η σωματική άσκηση για την ψυχική μας υγεία.

Πώς βοηθάει η γυμναστική στην καταπολέμηση της κατάθλιψης;

● Η γυμναστική προκαλεί την έκκριση ενδορφινών, των ορμονών που ευθύνονται για την ανεβασμένη διάθεσή μας και μας κάνουν να νιώθουμε χαρούμενοι. Και δεν είναι μόνο αυτό! Η συστηματική άσκηση βοηθάει στην ρύθμιση των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου οι οποίοι ελέγχουν τη διάθεσή μας. Ακόμα, η γυμναστική μειώνει τα επίπεδα της ορμόνης κορτιζόλης στον οργανισμό μας, η οποία ευθύνεται για το αίσθημα του άγχους. Επομένως, μέσα από τη γυμναστική, επέρχεται μείωση αρνητικών συναισθημάτων όπως είναι το άγχος, ο θυμός και η στεναχώρια και αισθανόμαστε καλύτερα, πιο χαλαροί και πιο χαρούμενοι!

● Η ενασχόληση με τη γυμναστική μας βοηθάει να κάνουμε νέες γνωριμίες και να κοινωνικοποιηθούμε. Με αυτόν τον τρόπο δεν νιώθουμε απομόνωση. Συχνά, όσοι πάσχουν από κατάθλιψη απομακρύνονται από φίλους και συγγενείς. Αυτή η απομόνωση όμως χειροτερεύει την κατάθλιψη καθώς τα άτομα νιώθουν μοναξιά. Η γυμναστική μπορεί να μην είναι εγγυημένα ο τρόπος για να κάνουμε νέες γνωριμίες, όμως προσφέρει αρκετές ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση. Ακόμα και ένα απλό νεύμα ή χαμόγελο από κάποιον που επίσης ασκείται στον ίδιο χώρο, μπορεί να βοηθήσει!

● Η σωματική άσκηση βελτιώνει την εικόνα του σώματός μας και αυτό ανεβάζει κατακόρυφα την αυτοπεποίησή μας και έτσι νιώθουμε καλύτερα για τον εαυτό μας. Ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα της κατάθλιψης είναι η χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση. Πολλές φορές τα άτομα που περνούν κατάθλιψη αισθάνονται άσχημα για τον εαυτό τους. Με τη γυμναστική, βελτιώνεται η εξωτερική εμφάνιση και έτσι αλλάζει η άσχημη εικόνα που μπορεί να έχουμε για τον εαυτό μας. Η σωματική άσκηση, μέσα από τη βελτίωση του σώματος, βοηθάει να αγαπήσουμε τον εαυτό μας και να αποκτήσουμε ξανά αυτοπεποίθηση.

Με τη γυμναστική, θέτουμε στόχους που αφορούν τις επιδόσεις μας. Έτσι, υπάρχει ένα καινούριο νόημα στη ζωή μας και νέοι στόχοι που θέλουμε να πετύχουμε. Η σωματική άσκηση συχνά οδηγεί σε αίσθημα ικανοποίησης κάθε φορά που καταφέρνουμε να ολοκληρώσουμε με επιτυχία την προπόνησή μας. Το να πετυχαίνουμε καινούριους μικρούς στόχους κάθε φορά, αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο να ανεβάσουμε την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθησή μας και να νιώσουμε πως μπορούμε να καταφέρουμε πράγματα στη ζωή μας.

Advertisements
This entry was posted in Γυμναστική, Υγεία and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 απαντήσεις στο Γυμναστική και ψυχική υγεία

  1. Παράθεμα: Γιατί ξανακυλάω στις κακές συνήθειες; | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  2. Παράθεμα: Εύκολο αδυνάτισμα | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s