Διατροφή και γυμναστική

Εάν γυμνάζεστε συστηματικά, τότε έχετε έναν παραπάνω λόγο να προσέξετε τη διατροφή σας. Κι αυτό διότι οι απαιτήσεις σας είναι διαφορετικές από όσους κάνουν καθιστική ζωή. Χρειάζεται να έχετε ενέργεια για τις προπονήσεις σας, αλλά και να δίνετε στο σώμα σας τα σωστά εφόδια όχι μόνο για καλύτερες επιδόσεις, αλλά και για γρήγορη και σωστή «ανάρρωση» από τις σκληρές προπονήσεις. Έτσι, είναι σημαντικό να ξέρετε τι χρειάζεται να τρώτε και πότε.

Πρέπει να τρώω περισσότερο τώρα που γυμνάζομαι;

Εάν γυμνάζεστε πολύ, τότε χρειάζεστε περισσότερη ενέργεια. Εφόσον δεν θέλετε να χάσετε βάρος, θα πρέπει να τρώτε παραπάνω από όσο τρώγατε πριν αρχίσετε να γυμνάζεστε. Να θυμάστε πως ακόμα και αν αυξήσετε την ποσότητα του φαγητού σας, θα πρέπει πάντα να ακολουθείτε ισορροπημένη διατροφή. Να στοχεύετε σε περισσότερα τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες όπως το καστανό ρύζι, τα μακαρόνια ολικής άλεσης, τη βρώμη κτλ.

Πρέπει να καταναλώνω περισσότερους υδατάνθρακες ή περισσότερες πρωτεΐνες όταν γυμνάζομαι;

Οι υδατάνθρακες αποτελούν το βασικό καύσιμο για τον οργανισμό μας και είναι αυτοί που μας προσφέρουν την ενέργεια που χρειαζόμαστε κατά την άσκηση.

Οι πρωτεΐνες είναι κι αυτές απαραίτητες για το σώμα μας, αλλά σε μικρότερη ποσότητα από ότι οι υδατάνθρακες. Οι πρωτεΐνες χρησιμοποιούνται από το σώμα για την ανάπτυξη και την επισκευή των μυών. Συνεπώς, εάν ακολουθείτε μία προπονητική ρουτίνα βασισμένη σε ασκήσεις με βάρη και στοχεύετε στην αύξηση της μυικής σας μάζας, θα πρέπει να αυξήσετε την ποσότητα πρωτεϊνών που καταναλώνετε.

Οι υδατάνθρακες όμως, παραμένουν το βασικό καύσιμο για το μυικό μας σύστημα, καθώς και για τα ζωτικά μας όργανα και το νευρικό μας σύστημα. Γι’αυτό είναι πολύ σημαντικό να εντάξετε στην διατροφή σας μια ποικιλία υδατανθράκων.

Ιδιαίτερα για όσους ασχολούνται με σπορ αντοχής και με οποιαδήποτε μορφή αερόβιας άσκησης, οι υδατάνθρακες θα πρέπει να αποτελούν το βασικό στοιχείο της διατροφής τους. Οι υδατάνθρακες αποθηκεύονται στους μύες ως γλυκογόνο. Οι αποθήκες αυτές όμως είναι μικρές, γι’αυτό θα πρέπει να τις κρατάτε γεμάτες συνεχώς! Μην παραλείπετε ποτέ τους υδατάνθρακες από το γεύμα σας εάν θέλετε να λειτουργεί το σώμα σας σωστά και να μην ξεμένετε από ενέργεια!

Πότε πρέπει να τρώω όταν γυμνάζομαι;

Μετά από ένα γεύμα, θα πρέπει να δίνετε χρόνο στο σώμα σας να χωνέψει πριν γυμναστείτε. Το πόση ώρα χρειάζεται να περιμένετε εξαρτάται από το τι φάγατε πριν. Συνήθως, για ένα τυπικό γεύμα 2-3 ώρες είναι αρκετές. Το γεύμα σας πριν την άσκηση θα πρέπει να είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες, χαμηλό σε λιπαρά και χαμηλό σε πρωτεΐνη. Το λίπος και η πρωτεΐνη προκαλούν καθυστέρηση στην κίνηση του φαγητού από το στομάχι και θα καθυστερήσουν την διαδικασία της πέψης.

Μετά την προπόνησή σας, είναι βασικό να καταναλώσετε κάποιο σνακ ή κάποιο ρόφημα πλούσιο σε υδατάνθρακες στην επόμενη μισή ώρα, ώστε το σώμα σας να μπορέσει να αντικαταστήσει την χαμένη ενέργεια γρήγορα και αποδοτικά.

This entry was posted in Γυμναστική, Διατροφή and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s