Τρέξιμο για αρχάριους (Μέρος 2ο)

Ξεκινώντας το τρέξιμο

Για να αποφύγετε κάποιον τραυματισμό, αλλά και να διασκεδάσετε την όλη εμπειρία του αθλήματος αυτού, είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσετε το τρέξιμο σταδιακά και να αυξάνετε τον ρυθμό και τις αποστάσεις που διανύετε αργά, χωρίς να κάνετε υπερβολές. Μην ξεχνάτε πως δεν υπάρχει κανένας λόγος να ταλαιπωρήσετε το σώμα σας και να κουράζεστε υπερβολικά. Το βασικό είναι να ξεκινήσετε να τρέχετε στον ρυθμό που βολεύει εσάς αποκλειστικά και για όση ώρα εσείς θέλετε! Να θυμάστε πως δεν τρέχετε για πρωταθλητισμό, αλλά για προσωπική σας ευχαρίστηση και για να φροντίσετε τον εαυτό σας!

Ο τρόπος για να ξεκινήσετε το τρέξιμο είναι το…περπάτημα!
Φαίνεται περίεργο, όμως είναι ιδανικό για τους αρχάριους στο τρέξιμο. Ξεκινήστε περπατώντας ζωηρά για όση ώρα μπορείτε. Το ιδανικό είναι να μπορείτε να περπατήσετε για 30 λεπτά ασταμάτητα, σε γρήγορο ρυθμό. Εάν όμως λαχανιάζετε, μην ανησυχείτε! Περπατήστε όσο μπορείτε και θα εκπλαγείτε με το πόσο σύντομα το σώμα προσαρμόζεται και βελτιώνεται.

Μόλις φτάσετε στο επίπεδο όπου θα μπορείτε αβίαστα να περπατάτε ασταμάτητα 30 λεπτά με γρήγορο ρυθμό, θα έχει έρθει η ώρα να εντάξετε λίγο τρέξιμο στο πρόγραμμά σας. Ξεκινήστε να τρέχετε 1 – 2 λεπτά –πάντα στον ρυθμό που σας βολεύει και δεν λαχανιάζετε υπερβολικά- και στη συνέχεια περπατήστε για 2-3 λεπτά. Επαναλάβετε τη διαδικασία όσες φορές μπορείτε για 30 λεπτά.
Σταδιακά θα βλέπετε πως δεν κουράζεστε πια και θα μπορείτε να αυξάνετε τον χρόνο που τρέχετε, έως ότου καταφέρετε να τρέχετε ασταμάτητα για 30 λεπτά!

Ο ρυθμός στο τρέξιμό σας πρέπει να είναι τέτοιος ώστε να ιδρώνετε, αλλά να μην λαχανιάζετε έντονα. Θα πρέπει να μπορείτε να μιλάτε, αλλά όχι να τραγουδάτε!

Προσπαθήστε να κάνετε τις προπονήσεις σας συστηματικά, ακόμα και αν αυτό σημαίνει 2 φορές την εβδομάδα. Είναι προτιμότερο να τρέχετε κάθε βδομάδα έστω και λίγο, παρά να αφήνετε εβδομάδες να περάσουν χωρίς να κάνετε τίποτα και μετά να προσπαθείτε να αναπληρώσετε τις χαμένες προπονήσεις υπερφορτώνοντας πολλές μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Πριν και μετά το τρέξιμο

Πρέπει πάντα να φροντίζετε να κάνετε 5-10 λεπτά ζέσταμα κάθε φορά, ώστε το σώμα να έρχεται στην σωστή θερμοκρασία και οι μύες να προετοιμάζονται για την προπόνησή σας.

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάτε την αποθεραπεία μετά το τρέξιμο, όπου θα επιτρέπετε στο σώμα σας να επανέρθει σε κατάσταση ηρεμίας και στους καρδιακούς σας παλμούς να πέσουν σταδιακά.

Μετά την αποθεραπεία θα ήταν καλό να κάνετε κάποιες διατατικές ασκήσεις, ειδικά για τις μυικές ομάδες των ποδιών που καταπονούνται με το τρέξιμο. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε το πιάσιμο στα πόδια σας, αλλά και θα προσφέρετε ξεκούραση στου μύες σας, οι οποίοι θα αποκτήσουν μεγαλύτερη ελαστικότητα.

This entry was posted in Γυμναστική and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s