Τι χρειάζεται να γνωρίζετε για τη γυμναστική!

Βρείτε απαντήσεις στις βασικές απορίες που έχετε όταν αποφασίζετε να αρχίσετε να γυμνάζεστε!

Ποια ώρα της ημέρας πρέπει να γυμνάζομαι;

Δεν υπάρχει σωστή και λάθος ώρα για την γυμναστική. Ο κάθε άνθρωπος λειτουργεί διαφορετικά. Κάποιοι έχουν όρεξη για γυμναστική νωρίς το πρωί και κάποιοι άλλοι αργά το απόγευμα. Τα μόνα που πρέπει να προσέξετε είναι:

1.    Να μη γυμνάζεστε λίγο πριν πέσετε για ύπνο, καθώς αμέσως μετά την άσκηση θα είστε σε υπερένταση και δεν θα μπορείτε να χαλαρώσετε.
2.    Να μη γυμνάζεστε μετά από το φαγητό. Καλό θα ήταν να αφήνετε 2-3 ώρες μετά από ένα βαρύ γεύμα, πριν γυμναστείτε, καθώς θα επιβαρύνετε το καρδιαγγειακό σας σύστημα.

Μπορώ να φάω κάτι πριν τη γυμναστική μου;

Μπορείτε να φάτε ένα μικρό σνακ πριν τη γυμναστική, όπως κάποιο φρούτο, ή λίγους ξηρούς καρπούς. Να αποφεύγετε τα τρόφιμα που περιέχουν ζάχαρη, καθώς θα σας δώσουν ενέργεια που θα διαρκέσει ελάχιστα και μετά από λίγο θα αισθάνεστε ατονία και κούραση.

Χρειάζεται πάντα να κάνω ζέσταμα;

Το ζέσταμα είναι απαραίτητο πριν αρχίσετε τη γυμναστική σας. Προετοιμάζει το σώμα για την άσκηση που θα επακολουθήσει και αποτρέπει τους τραυματισμούς ζεσταίνοντας τους μύες. 5-10 λεπτά συνήθως αρκούν για να ζεσταθεί το σώμα μας και να σταλεί οξυγόνο στους μύες, προετοιμάζοντάς τους για την άσκηση.

Αερόβια άσκηση, ή άσκηση με αντιστάσεις (βάρη);

Και οι 2 αυτές μορφές άσκησης είναι απαραίτητες για την υγεία μας.

Η αερόβια άσκηση δυναμώνει την καρδιά, το αγγειακό και το αναπνευστικό μας σύστημα. Επίσης είναι βασική για την διατήρηση ενός υγιούς βάρους, μιας και καίει μεγάλο αριθμό θερμίδων.

Η άσκηση με βάρη, δυναμώνει τους μύες στο σώμα μας και βοηθάει στη διατήρηση ενός υγιούς σκελετού, ενδυναμώνοντας τα κόκκαλά μας. Όσο περισσότερη μυική μάζα έχουμε, τόσο αυξάνεται ο μεταβολισμός μας και καίμε περισσότερες θερμίδες.

Οι διατάσεις είναι απαραίτητες;

Οι διατάσεις είναι πολύ σημαντικές και δεν θα πρέπει ποτέ να παραλείπονται. Ακόμα και όταν δεν έχετε χρόνο, είναι προτιμότερο να γυμναστείτε λιγότερη ώρα, παρά να παραλείψετε τις διατάσεις σας.


Οι διατάσεις αυξάνουν την ελαστικότητα των μυών, και αποτρέπουν τους τραυματισμούς. Πρέπει να γίνονται πάντα σε ζεστούς μύες και θα πρέπει να νιώθετε ένα ελαφρύ τράβηγμα και όχι πόνο!

Ποια η χρησιμότητα της αποθεραπείας;

Αφού τελειώσετε τη γυμναστική σας αφιερώστε 5-10 λεπτά για να κάνετε αποθεραπεία. Αυτό σημαίνει πως θα συνεχίσετε την άσκηση μειώνοντας σταδιακά την ένταση. Μετά απο την αποθεραπεία, είναι η κατάλληλη στιγμή για να κάνετε τις διατάσεις σας!
Με την αποθεραπεία, μειώνονται σταδιακά οι καρδιακοί παλμοί και το σώμα επανέρχεται σε κατάσταση ηρεμίας. Έτσι, αποτρέπονται τραυματισμοί, πιασίματα και πόνοι, αλλά και ζαλάδες που μπορεί να νιώσουμε εάν σταματήσουμε απότομα την άσκηση.

This entry was posted in Γυμναστική and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s