Διατροφικοί Μύθοι (Μέρος 3ο)

Περισσότεροι γνωστοί διατροφικοί μύθοι στο μικροσκόπιο!

6.    Μπορούμε άφοβα να πίνουμε light αναψυκτικά όταν κάνουμε δίαιτα.

Τα αναψυκτικά με λίγες θερμίδες περιέχουν μεγάλες ποσότητες τεχνητών γλυκαντικών όπως η ασπαρτάμη. Αυτές οι γλυκαντικές ουσίες, αν και περιέχουν όντως χαμηλό αριθμό θερμίδων, δρουν ως τονωτικά της όρεξης. Δηλαδή σας κάνουν να πεινάτε περισσότερο! Επίσης, η συστηματική κατανάλωση αυτών των γλυκαντικών ουσιών σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα του νευρικού συστήματος, μιας και είναι τοξικές για τον οργανισμό.

7.    Δεν πρέπει να συνδυάζουμε πρωτεΐνη με υδατάνθρακες.

Άλλος ένας πολύ καλά εδραιωμένος διατροφικός μύθος, τον οποίο μέχρι και σήμερα ακολουθούν πιστά πολλοί άνθρωποι όταν κάνουν δίαιτα. Αυτός ο μύθος μετράει πολλές δεκαετίες ζωής και βασίζεται σε αρκετές διαφορετικές εξηγήσεις. Τα πιο συχνά επιχειρήματα είναι πως ο συνδυασμός αυτών των τροφών δυσκολεύει την πέψη και οδηγεί σε μειωμένη πρόσληψη των συστατικών τους, και πως ο συνδυασμός αυτός οδηγεί σε μετατροπή των τροφών σε λίπος και αποθήκευσή τους στο σώμα.

Φυσικά αυτά δεν είναι αλήθεια. Όπως θα έχετε διαπιστώσει είναι αδύνατο να μην συνδυαστούν υδατάνθρακες με πρωτεΐνες σε ένα ισορροπημένο γεύμα. Ο μύθος αυτός έχει τις βάσεις του σε κάποια διατροφικά μοντέλα δίαιτας του παρελθόντος, όπου ο κανόνας ήταν η μονοτονία στις τροφές. Οι δίαιτες της  «μονοτονίας» οδηγούσαν σε μείωση της όρεξης και συνεπώς σε μείωση της πρόσληψης τροφής, που οδηγούσε σε χάσιμο κιλών.  Ήταν πολύ δημοφιλείς και ο μύθος αυτός, παρόλο που απέκτησε φανατικούς υποστηρικτές και μεγάλη επιχειρηματολογία, έχει τις ρίζες του εκεί και παραμένει μύθος.

8.    Η μαργαρίνη είναι πιο υγιεινή από το βούτυρο.

Στην πραγματικότητα, η μαργαρίνη περιέχει το ίδιο ποσοστό λίπους με το βούτυρο. Ακόμα χειρότερα, η επεξεργασία που περνάνε τα φυτικά λιπαρά ώστε να μετατραπούν στην αγαπημένη μας μαργαρίνη, δημιουργεί τα λεγόμενα τρανς λιπαρά, τα οποία είναι πολύ επικίνδυνα για την υγεία μας.

 

Στο επόμενο ποστ, θα ολοκληρώσουμε αυτό το «Top 10» των διατροφικών μύθων!

This entry was posted in Δίαιτα and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s