Διατροφικοί Μύθοι (Μέρος 1ο)

Οι πιο γνωστοί διατροφικοί μύθοι!

Όλοι μας κατά καιρούς έχουμε ακολουθήσει κάποια δίαιτα για απώλεια βάρους. Κάποιοι από εμάς μάλιστα, ακολουθούμε συστηματικά δίαιτες αρκετές φορές το χρόνο. Μία για να χάσουμε τα κιλά των γιορτών, μία για να χάσουμε κιλά πριν τις διακοπές, ύστερα να χάσουμε τα κιλά που πήραμε στις διακοπές και πάει λέγοντας. Θα πίστευε κανείς πως με τόσες δίαιτες που ακολουθούμε, θα είχαμε γίνει όλοι ειδικοί στη διατροφή. Αυτό δυστυχώς δεν ισχύει. Τα περισσότερα από αυτά που ακούμε και διαβάζουμε σχετικά με τις δίαιτες βασίζονται σε μύθους που έχουν παγιωθεί με το πέρασμα των χρόνων και έχουν εδραιωθεί ως αλήθειες.

Δυστυχώς ο μεγαλύτερος όγκος αυτών που διαβάζουμε σε περιοδικά ή στο internet σχετικά με δίαιτες και διατροφή, δεν έχουν καμία επιστημονική βάση. Αρκετοί μάλιστα από αυτούς τους καλοδιατηρημένους μύθους έχουν καταφέρει να παραμένουν δημοφιλείς με το πέρασμα των χρόνων, ακόμα και να διδάσκονται σε διάφορες σχολές διατροφολογίας και διαιτολογίας!

Πρέπει λοιπόν να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά και να φιλτράρουμε πάντα με τη λογική μας κάθετι που διαβάζουμε και ακούμε σχετικά με τη διατροφή μας.

Ας δούμε λοιπόν τους πιο γνωστούς διατροφικούς μύθους που στοιχειώνουν τις δίαιτές μας!

1.    Το νερό βοηθάει στο να χάσουμε κιλά.

Το να πίνουμε αρκετό νερό κάθε μέρα είναι σημαντικό για την υγεία μας, γιατί μας κρατάει ενυδατωμένους. Παρόλαυτά, το να πίνουμε νερό ούτε αυξάνει το μεταβολισμό μας, ούτε βοηθάει να αποβλυθεί με κάποιο μαγικό τρόπο το λίπος από το σώμα μας. Αν περιμένετε να χάσετε κιλά πίνοντας πολύ νερό, τότε το μόνο που θα καταφέρετε θα είναι να τρέχετε κάθε τρεις και λίγο στην τουαλέτα!

2.    Δεν πρέπει να τρώμε το βράδυ μετά τις 8.

Αυτός είναι ένας από τους πιο παγιωμένους και ισχυρούς μύθους. Μάλιστα πολύ υποτιθέμενοι «ειδικοί» διαιτολόγοι τον ενστερνίζονται με πάθος. Υπάρχει η πεποίθηση, πως το φαγητό που καταναλώνουμε το βράδυ, μετατρέπεται σε λίπος. Παρόλαυτά έρευνες έχουν δείξει πως ο τρόπος που γίνεται η πέψη, αλλα και ο τρόπος που χρησιμοποιεί το σώμα μας τις θερμίδες που του δίνουμε, παραμένει ακριβώς ο ίδιος κατά τη διάρκεια της μέρας και της νύχτας. Δεν παίζει ρόλο το πότε τρώμε, αλλά το τι τρώμε συνολικά κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Το να τρώμε βαριά πριν κοιμηθούμε πρέπει να αποφεύγεται επειδή διαταράσσει τον ύπνο μας. Όχι επειδή μας παχαίνει!

Στα επόμενα ποστς θα συνεχίζουμε να ξεσκεπάζουμε τους πιο γνωστούς διατροφικούς μύθους!

This entry was posted in Δίαιτα and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 απαντήσεις στο Διατροφικοί Μύθοι (Μέρος 1ο)

  1. Ο/Η newagemama λέει:

    Πολύ χρήσιμο. Θα ήθελα να κάνω και μια «παραγγελιά». Τι γίνεται με την κατανάλωση απλών υδατανθράκων? Εχω παρατηρήσει ότι αν φάω συστηματικά (σε κανονική ποσότητα όμως) απλούς υδατάνθρακες το βράδυ (μακαρονάδα, πατατοσαλάτα) υπάρχει μια τάση να συσσωρεύω λίπος στην κοιλιά. Αντιθέτως αν τους περιορίσω δραστικά στο βραδινό γεύμα «ξεφουσκώνω». Γράψε κάτι please, να καταλάβω τι «παίζει».

    http://newagemama.wordpress.com

    • Ο/Η 5tinimera λέει:

      Σε ευχαριστώ για το σχόλιο! Είναι αρκετά μπερδεμένα αυτά που γράφεις και καταλαβαίνω πως είσαι και η ίδια μπερδεμένη με τις τόσες πληροφορίες που μας βομβαρδίζουν καθημερινά όσον αφορά τη διατροφή!

      Για αρχή, τα τρόφιμα που περιγράφεις είναι σύνθετοι υδατάνθρακες και όχι απλοί! Επίσης κάτι μου λέει πως η «συσσώρευση λίπους» που αναφέρεις είναι απλώς ένα φούσκωμα. Γιατί πιστεύεις ότι είναι λίπος αυτό που εμφανίζεται στην κοιλιά σου; Είναι αδύνατο μετά από μερικές ημέρες ακόμα και υπερφαγίας να γίνει συσσώρευση λίπους. Χρειάζεται αρκετός καιρός υπερφαγίας για να οδηγήσει σε αποθήκευση λίπους από το σώμα μας. Επίσης, εαν οι λιπαποθήκες στο σώμα σου δεν βρίσκονται στην κοιλιά (μιας και λες πως «ξεφουσκώνεις» όταν τρως κάτι άλλο το βράδυ), δεν πρόκειται να συσσωρευτεί λίπος εκεί ανεξάρτητα από το τι τρως!
      Μήπως απλώς τα τρόφιμα αυτά σου προκαλούν δυσκοιλιότητα και απο εκεί προέρχεται το φούσκωμα λοιπόν; Μπορεί ακόμα να έχεις εν αγνοία σου δυσανεξία στο άμυλο και αυτό να σου προκαλεί φούσκωμα. Επίσης τις ημέρες που νιώθεις φούσκωμα θα πρέπει να κοιτάξεις πιο ολοκληρωμένα τη διατροφή σου και να δεις ακριβώς τι τρως κατά τη διάρκεια της ημέρας για να μπορέσεις να εντοπίσεις τον «ένοχο» για το φούσκωμα.

      Τώρα βέβαια όλα αυτά είναι ένας γενικός «μπούσουλας», καθώς δεν γνωρίζω ακριβώς ούτε τον τρόπο ζωής σου, ούτε την διατροφή σου για να μπορέσω να σου δώσω πιο συγκεκριμένες απαντήσεις.

      Θα φροντίσω να γράψω μελλοντικά ένα εκτενές άρθρο για τους παρεξηγημένους υδατάνθρακες και θα προσπαθήσω να λύσω όλες τις απορίες!
      Ελπίζω να βοήθησα!

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s