Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το αλάτι

Οι περισσότεροι από εμάς, τρώμε περισσότερο αλάτι από ότι πρέπει. Το αλάτι όμως που προσθέτουμε στο φαγητό μας από πάνω, είναι απλά ένα μικρό μέρος του προβλήματος. Το 75% του αλατιού που τρώμε, βρίσκεται ήδη στο φαγητό μας όταν το αγοράζουμε.

Γιατί πρέπει να μειώσουμε το αλάτι;

Η μεγάλη κατανάλωση αλατιού προκαλεί αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Παρόλο που συχνά η υψηλή πίεση δεν έχει συμπτώματα, αυξάνει κατακόρυφα τις πιθανότητες για εγκεφαλικό και καρδιαγγειακά νοσήματα.

Με τη μείωση της κατανάλωσης αλατιού, η αρτηριακή πίεση πέφτει και έτσι μειώνεται ο κίνδυνος για την ανάπτυξη καρδιαγγειακών νοσημάτων και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Πόσο αλάτι πρέπει να τρώμε;

Η συνιστώμενη ημερίσια ποσότητα αλατιού που πρέπει να καταναλώνουν οι ενήλικες δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 6 γραμμάρια. 6 γραμμάρια αλατιού αντιστοιχούν περίπου σε 1 γεμάτο κουταλάκι του γλυκού.
Για τα παιδιά, η ποσότητα αλατιού που μπορούν να λαμβάνουν μέσω της διατροφής διαμορφώνεται ως εξής:

● 1-3 ετών: 2 γραμμάρια την ημέρα
● 4-6 ετών: 3 γραμμάρια την ημέρα
● 7-10 ετών: 5 γραμμάρια την ημέρα
● >11 ετών: 6 γραμμάρια την ημέρα

Για τα βρέφη κάτω του ενός έτους, η ημερίσια ποσότητα αλατιού δεν πρέπει να ξεπερνάει το 1 γραμμάριο, επειδή τα νεφρά τους δεν μπορούν να επεξεργαστούν μεγαλύτερη ποσότητα.
Προσοχή: Ποτέ μην δίνετε σε βρέφη τροφές που δεν είναι ειδικές για την ηλικία τους. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να περιέχουν μεγαλύτερες ποσότητες αλατιού.

Πώς θα μειώσουμε το αλάτι που τρώμε;

Ο πιο εύκολος τρόπος για να μειώσουμε το αλάτι που καταναλώνουμε, είναι να μειώσουμε την ποσότητα που χρησιμοποιούμε στο μαγείρεμα και στο φαγητό που τρώμε. Προσπαθήστε να μην προσθέτετε αλάτι πάνω από το φαγητό σας. Έτσι θα ανακαλύψετε την αληθινή του γεύση!

Για να μειώσετε όμως δραστικά την ποσότητα αλατιού που καταναλώνετε θα πρέπει να δείτε πόσο αλάτι περιέχεται στα έτοιμα τρόφιμα που αγοράζετε. Αρχίστε να διαβάζετε τις ετικέτες στα τρόφιμα που παίρνετε. Θα εκπλαγείτε με το πόσα τρόφιμα περιέχουν μεγάλες ποσότητες αλατιού, ακόμα και όταν πρόκειται για γλυκά! Συνηθίστε να διαβάζετε πάντα τις διατροφικές πληροφορίες στην συσκευασία των τροφών που αγοράζετε και μειώστε αυτές που περιέχουν πολύ αλάτι.
Ένα τρόφιμο που περιέχει πάνω από 1.5 γραμμάριο αλατιού ανά 100 γραμμάρια, θεωρείται υψηλό σε περιεκτικότητα αλατιού και θα πρέπει να αποφεύγεται.

Μειώστε λοιπόν το αλάτι στην διατροφή σας και θωρακίστε την υγεία σας!

This entry was posted in Διατροφή, Υγεία and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

6 απαντήσεις στο Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το αλάτι

  1. Παράθεμα: 10 τρόποι για να είστε υγιείς! (Μέρος 1ο) | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  2. Παράθεμα: Αρχίστε υγιεινή διατροφή σήμερα! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  3. Παράθεμα: Πώς να τρώω απ’έξω υγιεινά; (Μέρος 1ο) | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  4. Παράθεμα: Τι να τρώτε για να έχετε πάντα ενέργεια! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  5. Παράθεμα: “Προσέχω τον εαυτό μου” | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  6. Παράθεμα: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το αλάτι | Newmail.gr

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s