Δείκτης Μάζας Σώματος

Τί είναι ο Δείκτης Μάζας Σώματος (Δ.Μ.Σ);

Ο Δ.Μ.Σ ή αλλιώς Body Mass Index (BMI), είναι ένας αντικειμενικός τρόπος υπολογισμού του ιδανικού σωματικού βάρους. Βασίζεται στο ύψος και στο βάρος και παρόλο που δεν μετράει το ποσοστό λίπους στο σώμα, είναι ένας τρόπος να βρούμε χοντρικά ποιο είναι το ιδανικό βάρος που πρέπει να έχουμε για να είμαστε υγιείς.

Λόγω της ευκολίας του υπολογισμού του, ο Δείκτης Μάζας Σώματος είναι το πιο ευρέως διαδεδομένο εργαλείο υπολογισμού του ιδανικού σωματικού βάρους. Παρέχει με μια γρήγορη ματιά πληροφορίες σχετικά με τα πιθανά προβλήματα που σχετίζονται με το βάρος.

Ο Δείκτης Μάζας Σώματος υπολογίζεται μέσω μιας απλής μαθηματικής εξίσωσης εύκολα και γρήγορα. Το αποτέλεσμα αυτής της εξίσωσης μπορεί να αποτελέσει έναν «μπούσουλα» σχετικά με το πόσο υγιές είναι το βάρος μας. Όπως φαίνεται και στο σχεδιάγραμμα, τα αποτελέσματα χωρίζονται σε κατηγορίες οι οποίες μας υποδεικνύουν εάν είμαστε ελλειποβαρείς, κανονικοί, ελαφρώς υπέρβαροι, υπέρβαροι, παχύσαρκοι κτλ.

Πώς υπολογίζεται ο Δείκτης Μάζας Σώματος:

Το μόνο εργαλείο που χρειάζεστε για να υπολογίσετε τον Δ.Μ.Σ είναι ένα κομπιουτεράκι!

Διαιρείτε το βάρος σας σε κιλά με το τετράγωνο του ύψους σας σε μέτρα.
Π.χ Εαν είστε 62 κιλά με ύψος 1.65, έχετε Δείκτη Μάζας Σώματος 22.8. Τόσο απλά!

Τι σημαίνει ο Δείκτης Μάζας Σώματος;

Καταρχήν, μην τρελαίνεστε! Ο Δ.Μ.Σ είναι απλά ένας μπούσουλας. Δεν λαμβάνει υπόψην του παραμέτρους όπως ο τρόπος ζωής, που είναι πολύ σημαντικός και έχει άμεση σχέση με το ποσοστό μυικής μάζας και λίπους που έχετε στο σώμα σας.

Παρόλαυτά, για έναν μέσο άνθρωπο που κάνει καθιστική ζωή, ο Δ.Μ.Σ μπορεί να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο. Ρίξτε μια ματιά στον πίνακα για να διαπιστώσετε εαν το βάρος σας βρίσκεται στα υγιή επίπεδα ή αν χρειάζεται να κάνετε κάποιες αλλαγές στην διατροφή σας άμεσα!

Οι κατηγορίες του Δείκτη Μάζας Σώματος:

<19 Εαν ο Δ.Μ.Σ σας είναι μικρότερος του 19, τότε είστε ελλειποβαρείς και πρέπει να πάρετε βάρος για να μην επιβαρύνετε την υγεία σας.

19 – 24.9 Εαν ο Δ.Μ.Σ σας βρίσκεται μέσα σε αυτά τα όρια, τότε συγχαρητήρια! Το βάρος σας είναι σε υγιή επίπεδα. Προσπαθήστε να το διατηρήσετε εκεί.

25 – 29.9 Εαν ο Δ.Μ.Σ σας είναι σε αυτά τα επίπεδα, τότε θεωρείστε υπέρβαροι και καλό θα ήταν να προσπαθήσετε να μειώσετε το βάρος σας για να μην επιβαρύνετε την υγεία σας.

>30 Εαν έχετε Δ.Μ.Σ μεγαλύτερο του 30, τότε θεωρείστε παχύσαρκοι και πρέπει άμεσα να αναζητήσετε βοήθεια ώστε να μειώσετε το βάρος σας. Η επιβάρυνση στην υγεία σας είναι μεγάλη και εγκυμονούν κίνδυνοι καρδιακών επεισοδίων, εγκεφαλικών αλλά και κίνδυνος εμφάνισης διαβήτη  τύπου 2.

This entry was posted in Υγεία and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 απαντήσεις στο Δείκτης Μάζας Σώματος

  1. Παράθεμα: Χάστε Βάρος! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  2. Παράθεμα: 10 τρόποι για να είστε υγιείς! (Μέρος 1ο) | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s