Θερμίδες…Αυτός ο άγνωστος!

Οι θερμίδες είναι μονάδα μέτρησης ενέργειας στα τρόφιμα. Το κλειδί για την διατήρηση υγειούς βάρους βρίσκεται στην ισορροπία μεταξύ της ενέργειας που βάζουμε στο σώμα μας και της ενέργειας που χρησιμοποιούμε.
Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος θα ήταν μια καλή ιδέα να ελέγχετε την ενέργεια που λαμβάνετε από το φαγητό σας, αλλά και την ενέργεια που καίτε μέσα από τις δραστηριότητές σας.

Ενεργειακό Ισοζύγιο

Κάθε φορά που τρώμε κάτι, βάζουμε στο σώμα μας ενέργεια (θερμίδες). Στη συνέχεια, το σώμα μας χρησιμοποιεί αυτήν την ενέργεια. Όσο περισσότερο δραστήριοι είμαστε, τόσο περισσότερη ενέργεια χρησιμοποιεί (καίει)  το σώμα μας.
Για να διατηρήσουμε το βάρος μας χωρίς σκαμπανεβάσματα, χρειάζεται η ενέργεια που βάζουμε στο σώμα μας (θερμίδες που τρώμε) να είναι ίση με την ενέργεια που χρησιμοποιούμε (φυσικές δραστηριότητες). Βέβαια αυτό είναι αδύνατο να συμβαίνει κάθε μέρα! Θα υπάρχουν μέρες που θα τρώμε περισσότερες θερμίδες από αυτές που καίμε, αλλά και μέρες που θα τρώμε λιγότερο από όσο χρειαζόμαστε. Έτσι, και πάλι συνολικά η ενέργεια που λαμβάνουμε και η ενέργεια που χρησιμοποιούμε θα παραμένουν σε ισορροπία.

Η αύξηση βάρους συμβαίνει όταν συστηματικά οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε είναι περισσότερες από αυτές που καίμε. Με το πέρασμα του χρόνου αυτή η παραπάνω ενέργεια που έχουμε, αποθηκεύεται στο σώμα μας με την μορφή λίπους.

Οι θερμίδες μπορούν να μας βοηθήσουν να γνωρίζουμε πόση ενέργεια βάζουμε στο σώμα μας, βοηθώντας μας έτσι να ελέγχουμε εαν τρώμε περισσότερο από όσο χρειάζεται.

Θερμίδες στα τρόφιμα

Η θερμιδική αξία των τροφίμων αναγράφεται στην συσκευασία τους. Συνήθως, υπάρχει κάποιος πίνακας ο οποίος δείχνει τις θερμίδες που περιέχει το τρόφιμο ανά 100γρ. αλλά και ανά μερίδα. Οι θερμίδες αναγράφονται ως kcal και θα τις βρείτε στο πίσω μέρος της συσκευασίας σε κάθε τρόφιμο. Προσοχή όμως: Πολλές φορές η μερίδα που αναγράφεται από τον κατασκευαστή μπορεί να διαφέρει από την μερίδα που έχουμε εμείς στο μυαλό μας! Έτσι, μπορεί να λαμβάνουμε πολύ περισσότερες θερμίδες από όσο νομίζουμε!

Πώς θα χάσω βάρος;

Εάν παίρνετε βάρος, συνήθως σημαίνει πως συστηματικά καταναλώνετε περισσότερη ενέργεια (θερμίδες) από όση χρησιμοποιεί το σώμα σας για να λειτουργήσει.
Για να χάσετε βάρος θα πρέπει να αλλάξετε αυτό το ισοζύγιο «σπρώχνοντάς» το προς την αντίθετη κατεύθυνση. Δηλαδή θα πρέπει για κάποιο χρονικό διάστημα να καίτε περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνετε.
Αυτό μπορείτε να το πετύχετε με δύο τρόπους: Μπορείτε να αυξήσετε την σωματική σας δραστηριότητα, ώστε να χρησιμοποιεί το σώμα σας περισσότερη ενέργεια.
Ή μπορείτε να κάνετε κάποιες αλλαγές στον τρόπο που τρώτε, ακολουθώντας μια πιο υγιεινή διατροφή.
Το ιδανικό φυσικά είναι να συνδυάσετε και τα δύο, ώστε να έχετε να καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και στην προσπάθειά σας να χάσετε βάρος αλλά και στην βελτιστοποίηση της υγείας σας!

This entry was posted in Δίαιτα and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

17 απαντήσεις στο Θερμίδες…Αυτός ο άγνωστος!

  1. Παράθεμα: Χάστε Βάρος! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  2. Παράθεμα: Τι θα φάμε σήμερα; | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  3. Παράθεμα: Νευρική ανορεξία (Μέρος 1ο) | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  4. Παράθεμα: Διατροφικοί Μύθοι (Μέρος 4ο) | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  5. Παράθεμα: Τι χρειάζεται να γνωρίζετε για τη γυμναστική! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  6. Παράθεμα: Τι χρειάζεται να γνωρίζετε για τη γυμναστική! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  7. Παράθεμα: Τρέξιμο για αρχάριους! (Μέρος 1ο) | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  8. Παράθεμα: Η δίαιτα αστραπή της Μενεγάκη! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  9. Παράθεμα: Παχαίνει το αλκοόλ; | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  10. Παράθεμα: Σαλάτα με σπανάκι, αυγά και τομάτες | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  11. Παράθεμα: Λίπος και διατροφή | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  12. Παράθεμα: Πώς να τρώω απ’έξω υγιεινά; (Μέρος 1ο) | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  13. Παράθεμα: Πώς να τρώω απ’έξω υγιεινά; (Μέρος 1ο) | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  14. Παράθεμα: Πώς να τρώω απ’έξω υγιεινά; (Μέρος 2ο) | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  15. Παράθεμα: Πώς μπορώ να τρώω υγιεινά στο γραφείο; | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  16. Παράθεμα: Μετά τα Σαρακοστιανά, τι; | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  17. Παράθεμα: Tips για να τρώτε υγιεινά! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s