Δίαιτες Αστραπή (Μέρος 2ο)

Πώς οι γρήγορες δίαιτες επηρρεάζουν την υγεία.

Οι γρήγορες δίαιτες –οι λεγόμενες δίαιτες αστραπή– δεν είναι μόνο ένας αναποτελεσματικός τρόπος για να χάσει κανείς βάρος, αλλά εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία μας. Οι δίαιτες αυτές είναι επικίνδυνες για το σώμα μας και υπάρχουν βραχυπρόθεσμες και μακρυπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία μας όταν τις ακολουθούμε.

Επιπτώσεις στην ψυχική υγεία

Οι δίαιτες αστραπή επιβαρύνουν εξαιρετικά την ψυχική και συναισθηματική υγεία. Δεν είναι μόνο οι λιγούρες τις οποίες νιώθει κανείς έντονα κατά τη διάρκεια μιας τέτοιας γρήγορης δίαιτας. Συνήθως, δημιουργούν άσχημη διάθεση έχοντας σαν αποτέλεσμα συνεχή εκνευρισμό, μελαγχολία και έντονα σκαμπανεβάσματα στην διάθεση.
Ακόμα, οι άνθρωποι που ακολουθούν δίαιτες αστραπή γίνονται πιο επηρρεπείς σε σοβαρές ψυχικές ασθένειες, και κυρίως σε διατροφικές διαταραχές όπως η νευρική ανορεξία και η βουλιμία. Συχνά μια τέτοια γρήγορη δίαιτα αποτελεί το πρώτο σκαλοπάτι που οδηγεί σε αυτές τις διατροφικές διαταραχές.

Επιπτώσεις στην σωματική υγεία

1.    Έλλειψη απαραίτητων για το σώμα συστατικών.

Οι διαιτές με χαμηλή θερμιδική πρόσληψη τείνουν να είναι εξαιρετικά περιοριστικές και τις περισσότερες φορές είναι αδύνατη η κατανάλωση υγιεινών τροφών. Σαν αποτέλεσμα, όσοι ακολουθούν μακροχρόνια στερητικές δίαιτες θέτουν τον εαυτό τους σε κίνδυνο έλλειψης σιδήρου (αναιμία), έλλειψης βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων και ανεπάρκειας ηλεκτρολυτών. Οι ηλεκτρολύτες είναι πολύ σημαντικοί διότι χρησιμοποιούνται από το σώμα για την σωστή λειτουργία του νευρικού και του μυικού συστήματος.

2.    Καρδιακά προβλήματα.

Οι ηλεκτρολύτες (π.χ Κάλιο, Νάτριο) παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην ρύθμιση του τρόπου που χτυπάει η καρδιά μας. Τα επίπεδα των ηλεκτρολυτών μπορεί να πέσουν αρκετά ώστε να οδηγήσουν σε αρρυθμίες ακόμα και σε  καρδιακό επεισόδιο.
Μία μακροπρόθεσμη μείωση στην πρόσληψη τροφής μπορεί επίσης να οδηγήσει σε μείωση της μυικής μάζας της καρδιάς και να βλάψει το αγγειακό μας σύστημα.

3.    Ζημιές σε άλλα ζωτικά όργανα.

Οι δίαιτες αστραπή μπορούν εκτός από την καρδιά να βλάψουν και άλλα ζωτικά όργανα όπως το συκώτι, τα νεφρά και τον εγκέφαλο. Τα ζωτικά μας όργανα  βασίζονται στην ενέργεια μέσω πρόσληψης υδατανθράκων ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν σωστά. Κατά τη διάρκεια μίας στερητικής δίαιτας τα όργανα αυτά δεν λαμβάνουν την ενέργεια που χρειάζονται με αποτέλεσμα να αρχίζουν να καίνε μυικό ιστό ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν φυσιολογικά. Σε περιπτώσεις που η πρόσληψη θερμίδων γίνει εξαιρετικά χαμηλή για μεγάλο χρονικό διάστημα, το σώμα αρχίζει να χρησιμοποιεί για ενέργεια τους ιστούς από τα ίδια τα ζωτικά όργανα ώστε να παρέχει στον εγκέφαλο την απαραίτητη ενέργεια για να λειτουργεί. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε:

  • Υπατική ανεπάρκεια
  • Νεφρική ανεπάρκεια
  • Εγκεφαλικό επεισόδιο

4.    Οστεοπόρωση.

Οι άνθρωποι που μακροπρόθεσμα ακολουθούν στερητικές δίαιτες, υποφέρουν συχνά από οστεοπόρωση. Αυτό συμβαίνει λόγω της ελαχιστοποίησης της πρόσληψης ασβεστίου, που οδηγεί το σώμα στο να χρησιμοποιεί το ασβέστιο που υπάρχει στα κόκκαλα για να μπορεί να εκτελεί τις ζωτικές λειτουργίες.

Φυσικά, δεν είναι ανάγκη να τρομοκρατηθείτε εαν μία φορά στη ζωή σας έχετε ακολουθήσει μία στερητική δίαιτα αστραπή για την απώλεια λίγου βάρους! Οι κίνδυνοι αυτοί εγκυμονούν όταν το παρακάνουμε και υιοθετούμε τέτοιες δίαιτες μακροχρόνια, ως τρόπο ζωής.
Πάντα να προσπαθείτε να χάνετε βάρος με υγιεινούς τρόπους και πάντα να σέβεστε το σώμα σας και τις λειτουργίες του! Να φροντίζετε να παίρνετε όλα τα απαραίτητα συστατικά μέσα από το φαγητό και να καταναλώνετε όλες τις ομάδες τροφών. Να θυμάστε ότι είναι προτιμότερο να χάσετε τα περιττά κιλά σας μια για πάντα σταδιακά αλλάζοντας συνήθειες και υιοθετώντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής, από το να τα χάσετε γρήγορα θέτοντας την υγεία σας σε κίνδυνο και ουσιαστικά «υπογράφοντας» την αποτυχία σας. Άλλωστε τώρα ξέρετε πως οι μαγικές δίαιτες αστραπή θα σας οδηγήσουν στο να πάρετε πίσω γρήγορα όλα τα κιλά  που χάσατε αρχικά!

This entry was posted in Δίαιτα and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 απαντήσεις στο Δίαιτες Αστραπή (Μέρος 2ο)

  1. Παράθεμα: Η δίαιτα αστραπή της Μενεγάκη! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  2. Παράθεμα: Χάστε τα κιλά των γιορτών! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  3. Παράθεμα: Πώς να μην ξαναπάρετε τα κιλά που χάσατε | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  4. Παράθεμα: Παραμυθιάσου κι εσύ για τα κιλά σου! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

  5. Παράθεμα: Παραμυθιάσου κι εσύ για τα κιλά σου! Ξανά και ξανά! | 5 την ημέρα + Γυμναστική = Υγεία

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s