Καταπολεμήστε το φούσκωμα!

Σε όλους μας έχει τύχει να νιώθουμε κατά καιρούς φουσκωμένοι. Η κοιλιά μας είναι πρησμένη και νιώθουμε άβολα. Συνήθως νιώθουμε έτσι μετά από περιόδους γιορτών όπου φάγαμε και ήπιαμε πολύ.

Εάν νιώθετε κι εσείς την κοιλιά σας φουσκωμένη συχνά, υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να νιώσετε ανακούφιση και να εξαφανίσετε το φούσκωμα!

1.    Τροφές που προκαλούν φούσκωμα.

Εάν παρατηρείτε συχνά φούσκωμα, τότε ίσως θα πρέπει να κοιτάξετε την διατροφή σας λίγο πιο προσεκτικά. Προσπαθήστε να μειώσετε τις τροφές που προκαλούν αέρια και πρήξιμο στην κοιλιά. Αυτές είναι:

● Φασόλια
● Μπρόκολο
● Κουνουπίδι
● Κρεμμύδι
● Λάχανο

Μην ξεχνάτε όμως να τρώτε άλλα φρούτα και λαχανικά ώστε να συμπληρώνετε τις 5 μερίδες που χρειάζεται την ημέρα!

2.    Δυσκοιλιότητα.

Εάν η αιτία του πρηξίματός σας είναι η δυσκοιλιότητα, τότε για να καταπολεμήσετε το φούσκωμα θα πρέπει να εμπλουτίσετε τη διατροφή σας με τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως:

● Δημητριακά ολικής άλεσης
● Φρούτα
● Λαχανικά
● Πολύσπορα αρτοσκευάσματα ολικής άλεσης

Επίσης, πρέπει να φροντίζετε να πίνετε αρκετό νερό, αλλά και να εντάξετε την γυμναστική στη ζωή σας. Η συστηματική άσκηση βοηθάει πολύ στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Ακόμα και μία βόλτα με ζωηρό περπάτημα είναι αρκετή για να σας βοηθήσει.

3.    Κατάποση αέρα.

Πολλές φορές η αιτία για το φούσκωμα είναι η κατάποση αέρα. Μην μιλάτε κατά τη διάρκεια του φαγητού. Τελικά οι παππούδες μας που έλεγαν «όταν τρώμε δεν μιλάμε» κάτι ήξεραν! Όταν μιλάμε ενώ τρώμε, καταπίνουμε αέρα, ο οποίος μας προκαλεί φούσκωμα.

Τα αεριούχα αναψυκτικά, αλλά και η τσίχλες βρίσκονται επίσης στη λίστα των «ενόχων» για την συσσώρευση αέρα στο στομάχι μας. Αποφύγετε τα όσο μπορείτε για να μειώσετε το φούσκωμα.

4.    Δυσανεξία σε κάποιες τροφές.

Συχνά, το πρήξιμο στην κοιλιά οφείλεται σε δυσανεξία σε ορισμένα τρόφιμα. Τις περισσότερες φορές δεν γνωρίζουμε καν πως έχουμε κάποια δυσανεξία. Εάν παρατηρείτε συχνά φούσκωμα, θα ήταν μια καλή ιδέα να κρατήσετε ημερολόγιο για το τι τρώτε και πίνετε για 2 εβδομάδες. Έτσι, θα καταφέρετε να βρείτε τον «ένοχο» για να φουσκώματά σας!

5.    Σπαστική κολίτιδα.

Εάν υποφέρετε συχνά από τυμπανισμό της κοιλιάς, φουσκώματα και πρήξιμο, ίσως υποφέρετε από σπαστική κολίτιδα. Μπορείτε να καταπραΰνετε τα συμπτώματα αποφεύγοντας τα λιπαρά φαγητά και τις τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες. Ανακούφιση προσφέρει επίσης το αφέψημα μέντας και δυόσμου.

Σε κάθε περίπτωση, εάν τα φουσκώματά σας επιμένουν, θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

About these ads
This entry was posted in Υγεία and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Στείλτε σχόλια και παρατηρήσεις!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s